Jag uppgraderade från G2 till G3 och jag är kanonnöjd med bytet. Kameran är väldigt mycket bättre i G3 än i G2 tycker jag. Skärmen har högre upplösning, men skulle personligen hellre velat ha kvar samma upplösning som i G2 och med det bättre batteritid. Med det sagt tycker jag inte det är dålig batteritid, utan jag kan klämma ur 1,5 dagar ur mitt batteri med normalt användande typ. Laddar dock varje natt ändå..
Kan du få din G2:a såld för ett vettigt pris så kan det ju vara värt att uppgradera, men lägger du den bara på hyllan och köper G3:an för 5800:- eller vad den nu kostar så tycker jag inte det är värt det. Såå stor skillnad är det inte mellan mobilerna. Om du ska köpa G3:an kolla efter kampanjer där du får med t.ex. Circle Case och 32GB minne eller trådlös laddare för samma pris.. Jag fick med Circle case och 32GB vilket kändes rätt värt.
EDIT: Köp 32GB varianten med 3GB ram, det är så lite skillnad i pris mellan den och 16GB varianten med 2GB ram. 1 extra GB ram är aldrig fel och dessutom mer internt minne (trots att det finns minneskortplats..)
Last edited: Jul 29, 2014