Fiberbredband Sthlm

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by H-M, Jan 11, 2018.

1. H-M

H-M Adult Droid Medlem

Telefon:
    Sony 5 MK II

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 5 MK II
    Blev lite osäker om jag kan posta här men man verkar kunna fråga om annat än mobiler?

Jag vet att det finns en guide där man kan få upp olika förslag när man slagit in hemadressen men det finns lockerbjudande och tillförlitlighet syns ju inte där. Avser vara kund en längre tid så "så halva priset under x antal månader" inte så viktigt. Hellre ett "bra" pris på sikt.

Vore kul om någon har nåt tips. Har de lägsta krav man kan ha. Har 50 mbs lina nu och det räcker med råge ( så låg hastighet finns kanske inte ens längre?) TV är fixad genom bostadsföreningen så det är bara internet jag behöver

2. ogre

ogre Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Konsumenttjänster har ju sällan särskilt generös SLA, så upptid beror på lite tur och en vettig infrastruktur hos leverantören.

Infrastrukturen är ju extremt beroende av var du bor och vem som har switchar/converters som levererar trafiken till ditt hus/lgh.

För egen del har jag Telia hela vägen in i kåken och de har haft bra upptid - pingar min server var 5 minut och brukar ha en/två outages per månad på 5 minuter styck (minsta upplösning jag kan se). Så hos mig har de varit klockrena som leverantör. De säljer inte mindre än 100/100 i mitt område.