Det är så här att tidigare vid lansering och en ny tel så kunnde man ia alla fall gissa ganska bra på när en tel. skulle vara ute. Inte denna gång där ingenting stämmer. Man kunde helt enkelt kolla på lagret och se statusen där. Sedan när man ringer till olika företag så varje företag bestämmer vilken information ska man släppa ut till allmänheten dvs om den information som står i lagret eller annan för tex. locka kunder med förbeställningar. Den information som många får här är sådan information som de själva har bestämt för att ge ut till kunderna. Den information som jag får är den info som de själva ser på lagret. Sedan finns företag som alltid släpper ut samma information som de själva ser på lagret också. Men man måste gå ett steg bakom här. Det finns även en extra information ( som tycker jag är mest pålitligt) är att få veta vad som står i leverantörernas lagerinfo tex. 2020 eftersom de leverarear tel. vidare. Har inte dem tel. så har ingen annan heller och det som tex. på 3 eller telenor osv säger är bara spekulationer. Ingen har inte ens ringt hittils till 2020 eller annan leveransföretag för att kolla det och det förvånar mig faktiskt. .....mm.... man måste utforska hela kedjan och inte lita bara på godisföräljarna som telenor, 3, netonet, Komplett...
Last edited: Oct 29, 2010