Förbeställningar?

Discussion in 'Desire HD' started by nixz, Sep 16, 2010.

1. freelancer

freelancer Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

helt sjukt att Telenor kan leverera ;D

2. Judge

Judge Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu har Telia den i lager enligt hemsida. KABOOM!!!

3. SolitaryMan

SolitaryMan Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Fick äntligen min DHD igår, från Telenor. Avin kom i posten, trots att de sagt att det skulle bli en e-postavisering.:D

4. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Var beställde du ifrån, internetbutiken? Grattis för övrigt ;)

5. anlilja

anlilja Kid Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Verkar som att Televaruhuset har 8st i lager om man får tro på prisjakt.

För övrigt, hur länge tycker ni man ska vänta på en förbeställning? Jag beställde via Telekiosken (butik) den 31/10 och de sa att de skulle komma in den 3/11. Har än idag inte fått min telefon och varje gång jag ringer och frågar så säger dom bara att det är obekräftat från deras leverantör.
    Betalar ju också på ett abonnemang utan att ha fått telefonen, brukar sådant kompenseras? Ska det göra det?

Tacksam för tips!

6. Drontal

Drontal Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Mail från Katshing.

"Hej

Det vi har hört från HTC är att den nog troligtvis kommer en leverans under veckan, men kan inte garantera något riktigt än, men förhoppningsviss så stämmer detta. Så avvakta under veckan.

Med Vänlig Hälsning

Helga Einarsdóttir
    Katshing"

7. Makkish

Makkish Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 10T 5G Emerald Green

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 10T 5G Emerald Green
    ROM:
    Orignal
    ROM:
    Original
    Det låter hel skumto_O att du har ett ett nytt bundet abonnemang utan telefon, mitt nya abonnemang kommer inte sättas igång förrän jag får min telefon och Telia säger att dom kan aldrig ge kunden ett abonnemang utan telefon om man nu ska binda sig:P

8. anlilja

anlilja Kid Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Ja, jag håller med men jag avslutade mitt abonnemang tidigare för att kunna ta ett mera, vad jag anser iaf, förmånligt surf abonnemang. Ännu mera konstigt då att det är Halebop som jag tog då de går på Telias nät. Men de kanske inte har samma regler som Telia?

Men vad tycker ni, ska jag avbeställa därifrån och beställa från nån annanstans? Ska jag fortsätta vänta?

9. SolitaryMan

SolitaryMan Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, från internetbutiken. (Tack! ;))

10. Snö

Snö Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag beställde min telefon från Dustinhome den 12/10 och band mitt telia abonnemang i två år för att få telefonen lite billigare, och när jag mailade dustin när telefonen skulle ha släppts i slutet av oktober så frågade om man skulle få telefonen direkt även om man förlängde abonnemanget men då skulle de skicka ut abonnemangspapperna när de fått in telefonen och de var man tvungen att skriva på och skicka tillbaka innan de skickade ut telefonen så då pratade jag med dem och bad dem skicka papperna innan så jag kunde få telefonen direkt och det gick bra.
    Detta har jag ångrat så sjukt mycket nu eftersom jag fortfarande inte har fått någon telefon och om jag inte hade förlängt abonnemanget hade jag ju bara kunnat avbeställa och gått ut och köpt telefonen nån annan stans.
    Det skulle väl förmodligen gå att få bindningstiden upphävd om man tjatar men jag har inte orkat krångla än men om jag inte får min telefon snart så kommer jag säga till dustin att det får fixa bort bindningstiden på abonnemanget och avbeställa telefonen och sen ska jag nog vänta på nästa generation telefoner som kommer i vår istället.
    Och då fan aldrig förbeställa någon jävla HTC telefon igen, helvete vad de har skött detta uruselt. Gillade HTC som fan innan detta men nu är man bara sjukt förbannad på dem för att det inte kan leverera och för att den inte säger ett knysst om varför eller har någon tillstymmelse till respekt för sina kunder.

11. anlilja

anlilja Kid Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Håller med dig, jag skulle heller aldrig ha bundit mig innan jag hade telefonen i hand. Men man får stå sitt kast nu. Man bokade ju ändå för att få vara relativt först med att få telefonen. Dock så sa dom på butiken att de kunde ta bort bindningstiden under tiden som jag väntade på telefonen men jag sa att jag inte tänker bråka om det så länge den kommer inom snar framtid. Nämnde också då för butikschefen (det var han som sa att det gick att ta bort bindningstiden när man väntade) att jag betalar för en telefon som jag inte fått, ni får kompensera mig antingen med ngn sak till telefonen eller på annat sätt. Så det ska nog inte vara omöjligt att lösa.

HTC, jag var taggad på en sån som tusan i början, men nu börjar det svalna. Tycker det är svagt att inte ens kunna leverera ett datum när de ska komma. Har väntat länge nu utan att ens veta när de kommer, obekräftat datum säger butiken. Flera i tråden har ju skrivit att inte en HTC vet när de kommer hit, stämmer verkligen detta?
    Laddar man inte på ett skapligt lager innan man släpper en eftertraktad produkt? Gör man på detta viset för att hålla marknaden igång? Jag är besviken i alla fall.

12. Winnie

Winnie Baby Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    HTC 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    HTC 10
    Platta:
    Nexus 7 Wifi (2013)
    Nu uppdaterade komplett min order till den 3/12, hade ju varit trevligt att få den innan helgen men man ska nog inte räkna med det :)

13. Frrr

Frrr Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Wiie, min också :D Mailade med dem förut idag och då skulle det komma in en leverans under denna veckan. Så måndag eller tisdag lär man nog ha den :D

14. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag beställde min DHD från Telenor i torsdags och fick den idag, riktigt nice :)

15. MrMult

MrMult Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Beställde 26/9 från CDON, ÄNTLIGEN HAR DEN KOMMIT!
    Jävlar vad tid det tog.

16. tc737

tc737 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Grattis till er som fått marknadens bästa lur. Själv köpte jag i tele2 butik den 3 november

Sent from my Desire HD using Tapatalk

17. Jacka

Jacka Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Igår kväll stod det också så på min order. Nu står det dock "1 st reserverad på lager" istället. Undrar om det är centrallager eller där den skall hämtas ut? Har inte fått något mail än i vart fall...

18. Raczo

Raczo Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

komplett finns 31 telefoner i lager 4de :)

19. Frrr

Frrr Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Komplett har skickat min idag :) Äntligen!

20. Raczo

Raczo Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Står att min är reserverad och i lager... har du tur frrr så har du din imorgon. jag får nog min på måndag.