Hej jag tänkte bara fråga lite om hur jag använder google maps? när jag går in på det så får jag aldrig fram några kartor! bara en prick som skall vara min position men den är bara i en vit ruta varför? och måste man ha gpsen aktiverad när man skall använda google maps?
Du behöver inte ha GPSen på för att titta på kartor men du måste ha internetanslutning. Har du inte det så kan google maps inte ladda ner några kartor att visa
Men nu när jag aktiverade mobilt nätverk så hittade den kartor men det var ju inte i närheten av vart jag var! men när jag startade gpsen då blev den mycket mer exaktare! kostar det extra när gpsen också är igång asså blir det dyrare? vad är wifi jag vet att jag har det på mobilen men vad är det? wlan eller?
men wlan är väl att jag går in på någon annans nätverk alltså måste det finnas något med ett nätverk i närheten och desutom så får det inte vara låst! eller hur funkar det?
Du kan ju ha ett eget wlan hemma, du kan även ställa in telefonen att säga till ifall det finns ett öppet wlan, det finns även program som gör så att telefonen kopplar upp sig automatiskt ifall det finns ett öppet wlan. Det finns öppet wlan på McDonalds tex, har för mig att det även finns på Statoil.
hur ställer jag in så mobilen säger till när det finns ett då? måste man ha igång wlan hela tiden eller kan man stänga av det och endå så säger det till? om man har igång mobilens mobila nätverk kostar det nått då eller? jag har det avstängt hela tiden kanske inte bra eller?
Den måste vara påslaget, annars kan ju inte radion känna av att det finns ett nätverk, ja det mobila nätverket kostar om du inte har fri datatrafik i ditt abonnemang. Menu - inställningar - trådlösa styrenheter - Wi-Fi-inställningar, kryssa sedan i nätverksmeddelande.