Tja,
Jag har fyra efterlysningar på applikationer/funktioner jag söker. Tipsa gärna!
[LÖST]1. Funktionen google bookmarks hålls avskild från de bokmärken man har i sin chrome, trots att man kan synkronisera bokmärkena också i chrome med sitt google-konto. Jag söker en applikation som synkroniserar mina bokmärken i båda riktningarna mellan google chrome och min androidtelefon (SGS och desire). Om någon känner till en lösning för tvåvägssynkronisering mellan google bookmarks och chrome tas tips på detta också tacksamt emot. En trevägssynk mellan bookmarks, chrome och telefon vore ju förstås det ultimata :-)
[LÖST]2. Jag efterlyser en anteckningswidget. Jag vill ha en widget i storleken 4x4 eller liknande i vilken man kan anteckna direkt, utan att dirigeras om till en app. Den ska med andra ord fungera precis på samma sätt som det underbara programmet "fästisar" som följer med i windows 7.
[LÖST]3. Jag efterlyser en RSS-läsare som lever upp till följande: den ska synkronisera mina RSS-feeds fi storrån google reader, och ha en widget i storleken 4x4. Det ska gå att scrolla i widgeten, precis som det ser ut i "friends"-widgeten som följer med i launcher pro plus. Jag vill alltså inte dirigeras om till applikationen, utan kunna läsa alla rubriker, med info om vilket medium de kommer ifrån, utan att lämna mina hemskärmar.
[LÖST]4. Jag efterlyser möjligheten att fjärrstyra en androidtelefon, antingen från en annan androidtelefon eller dator. Denna funktion visade sig vara högst saknad igår då det vare sig gick att ringa eller sms:a på min flickväns telefon, och hon inte är särskilt tekniskt intresserad i övrigt. 3 timmars avstånd gjorde ju saken inte bättre. :-)
Nya efterlysningar:
[LÖST]5. Jag gillar att byta launchers då och då, men saknar alltid de widgets som finns i launcher pro plus. De jag främst söker är kalenderwidgeten (listvyn, scrollbar) och friendswidgeten. Finns några motsvarigheter att tanka hem från market?
6. Jag vill att alla bilder och videoklipp jag tar ska laddas upp på mitt picasakonto automatiskt. Jag vill således inte behöva göra det manuellt. Går det?
[LÖST]7. Jag söker en väder-app liknande den som finns förinstallerad i iPhone. Den ser ut såhär där vädret i en stad står på en sida, och vill man se vädret i någon annan förvald stad sveper man åt höger eller vänster. Gillar för övrigt också gränssnittet på denna. Sökte runt igår, utan framgång.
8. Jag vill underlätta min kvittohantering för garantier och dylikt. Helst av allt efterlyser jag en app som med hjälp av kameran automatiskt kan identifiera datum, belopp och produkt och ladda upp en bild på kvittot till en gmail-flik avsedd för kvitton. Det finns alternativ, kanske främst till iphone, där man via appar kan ladda upp en bild till tredjeparts sajter, men jag vill gärna integrera med mitt google-konto så långt det är möjligt.
Tacksam för svar!
Last edited: Apr 27, 2011