Gatustädning

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av stridsvagn, 31 jul 2014.

  1. stridsvagn

    stridsvagn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är inte apputvecklare men ser ett behov av att ha en app som påminner bilägare om när det är städnatt/städdag på gator som man ofta står på.
    Det finns en app som håller koll på Stockholms innerstad men bara där

    Finns det någon som vill utveckla idén för oss som inte bor i Stockholm innanför tullarna!
     
  2. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Är det någon som vet var sådan information finns publikt?
     
  3. stridsvagn

    stridsvagn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  4. rools

    rools Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2009
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det finns parkeringsdata tillgänligt (inklusive städdagar) i ett API från Stockholms stad. Hela Stockholms kommun verkar täckas.

    Jag började faktiskt koda lite på en app med detta API för en tid sen för att hålla koll på just städdagar och var man kunde parkera i Stockholm. Har inte rört den appen på ett tag, och den är långt ifrån färdig:
    [​IMG]

    Mig veterligen finns det ingen rikstäckande öppen datakälla för detta, men jag vet att tex Göteborgs stad har en liknande tjänst.

    Det här är inget format man kan importera i en app, och det ser nog olika ut på olika kommuners sida, om alla ens har datan tillgänglig.
     
    Last edited: 31 jul 2014
  5. dzxp3p

    dzxp3p Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    På opendata.se verkar dom försöka samla ihop olika källor med öppna data, dock kan jag inte se nåt om städdagar varken i solna eller stockholm så dom kanske inte försökte så hårt.