Google kalender

Discussion in 'Samsung Allmänt' started by bitte, Jul 15, 2014.

1. bitte

bitte Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Någon som kan hjälpa mig?
    Jag har en samsung Note 3 o samsung tab2. Jag har problem med google kalendern. Skriver jag in händelser i kalendern på datorn så synkas de bra med telefonen och surfplattan, men om jag skriver in en händelse antingen i telefonen eller surfplattan så syns det bara i den enheten som jag skrivit in det i. Någon som vet varför det blir så och om det går att ändra det?

2. Sweden2

Sweden2 Professional Droid Medlem

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 15
    Man väljer väl vilken kalender man ska spara händelsen i?

3. bitte

bitte Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo, det gör man, men jag använder bara en kalender och det är googlekalendern och om jag skriver in något viktigt i min kalender på telefonen så vill jag ju att det skall komma upp i kalendern även på datorn eller på surfplattan också. Som det är nu så måste jag sitta och skriva in det dubbelt, först i telefonen och sedan när jag kommer hem så måste jag föra in det i kalendern på datorn och när jag gjort det så synkas kalendern med telefonen och surfplattan, vilket innebär att jag plötsligt har 2 likadana anteckningar i telefonen och måste då sitta och radera den ena.
    Om jag inte har fel för mig så har det funkat tidigare med synkningen.

4. bitte

bitte Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Löste det själv :)
    När man är inne på googlekalendern via datorn så trycker man på "kalender" som står ovanför "skapa" så dyker plötsligt alla noteringar upp i kalendern på datorn som man gjort i någon annan enhet. :)