Google Talk

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by dannekarlsson, Jun 10, 2010.

1. dannekarlsson

dannekarlsson Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Är man alltid online efter man installerat och loggat in på google talk.
    En kompis skrev till mig nyss, och jag hade inte appen igång (dödar allt med task killer). Kan det vara en bov som gör att batteriet laddas ur?

2. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Vill du ha lång batteri tid är detta oftast inte bästa sättet. Det drar oftast mer batteri eftersom du stoppar appar fån att göra klart saker telefonen är redan duktig på att ha koll och stänga av appar kör istället juice deffender.

3. dannekarlsson

dannekarlsson Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej, om vi säger så här istället då för att vara lite tydligare. Telefonen var nyss omstartad dessutom, och har inte haft igång Google talk sen dess.

4. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Den kör troligen som en service. Då syns den inte i Task Killer och den kan startas när telefonen startas du kan kolla på vilka services som är i gång genom att gå till settings>applications>Running services. Vet inte vad det bli på svenska men du borde hitta.

5. CogD

CogD Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Den verkar ligga som en service..vilket är lite irriterande då jag aldrig ens har startat google talk.
    AppSwipe kan både kolla vilka processer som är igång och också avsluta dessa om man vill.