Jag upplever att touchen på min Galaxy Nexus, när man drar något över skärmen, inte är speciellt smooth.
Ett exempel:
Om jag "flickar" en hemskärm åt höger eller vänster så flyttas den väldigt mjukt och fint. Om jag däremot drar den långsammare med fingret fram och tillbaka (utan att lyfta fingret) så känns det hela tiden något hackigt, nästan som om frameraten hade halverats. Telefonens hårdvara klarar ju uppenbarligen att animera övergången mjukt när den får göra det ifred, men tydligen inte när den ska animera övergången utifrån touch-inputen.
Så här är det överallt på telefonen. Testar jag t ex med MultiTouch Tester så känner den utan problem av upp till 10 fingrar, men drar jag runt ett finger så flyttas markören återigen småhackigt.
Digitzern i telefonen ska uppdateras i 60 Hz, vilket verkar stämma när jag testar i Touch Test (drar ett streck över skärmen under ca 1 sek och räknar punkterna), men trots detta känns touchen alltså aldrig riktigt smooth trots att både animationerna och touchen borde uppdateras 60 gånger per sekund.
Upplever alla detta? Observera att jag inte pratar om lagg i touchen (vilket ju också finns där, som i alla Android-telefoner jag någonsin har använt).
Har läst att hela telefonen blir mer smooth i 4.0.4 (jag är på 4.0.2), men vill ändå försäkra mig om att det inte är min telefon som har problem.
Last edited: Feb 17, 2012