Problem: Hangouts problem

Discussion in 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' started by sebbutski, Feb 15, 2014.

1. sebbutski

sebbutski Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har ett riktigt irriterande problem i Hangouts att igår började det bli helt skumt nämligen, att när jag ska skicka till min fru så har det alltid gått bra men nu går det inte att skicka till henne mer, går dock till alla andra. Jag har henne under namnet frugan i mina kontakter men när jag lägger till ny konversation så kommer det hennes förnamn och efternamn istället och sen går det inte ens att skicka heller för den delen.

2. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du flera olika kontakter till frugan? Du kanske har dubbletter och den som väljs inte är rätt eller har en annan mailadress!?
    Går inte meddelandet iväg alls? Eller står det skickat och hon inte får det? Hon kanske av misstag har blockat dig!?
    Be henne titta under people/options! Se bifogad bild! [​IMG]

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

3. sebbutski

MINA ENHETER

Nej hon hade inte blockerat mig för att det gäller en annan kontakt också 2 st totalt av alla så väldigt konstigt och det har börjat nu innan va det inte så, hur kollar man om man har lagt in dubbletter eller något?

4. sebbutski

MINA ENHETER

Upptäckte en riktigt konstig sak nyss. När jag går in i själva hangouts så går det inte öppna en ny konversation med henne men om jag går in i samtalsappen så är där ju favoriter med ett i på och när jag klickar på henne som kontakt på just det lilla iet så kommer det upp en ruta där jag bara klickar på SMS ikon och då öppnas det upp rätt direkt i hangouts men inte direkt först i hangouts vad kan detta bero på?

5. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har fått ett annat problem. Jag kan skriva hangouts meddelanden, jag ser att mottagaren svarar (prickarna börjar hoppa). Men svaret kommer aldrig fram till min n5, men jag kan se det på mina andra enheter?
    Har rensat cache o data samt ominstallerat hangouts. Har även rensat cache o data i play services men inget hjälper?

Skickat från min Xoom 3G via Tapatalk

6. sebbutski

MINA ENHETER

Jag har också gjort samma sak men ingenting hjälper, finns 2 kontakter bara i mina kontakter som det bli så på att man inte kan öppna en konversation direkt i hangouts men det går via samtalsappen, riktigt konstigt har dock ej testat att ominstallera hangouts men tvivlar på att det skulle hjälpa känns onödigt...

Last edited: Feb 16, 2014
  7. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Då vet jag inte vad det kan vara.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

8. aikelo

MINA ENHETER

9. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

10. aikelo

MINA ENHETER

Ja för mig iaf. Har även testat på annan router hos en polare. Samt att det har aldrig varit ett problem innan i fredags, och det utan att uppdatera nån app eller installerat nån annan app.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Last edited: Feb 17, 2014