HJÄLP!!!

Discussion in 'Magic' started by kattis, Aug 5, 2010.

1. kattis

kattis Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad är det som händer? Senaste månaderna har min Magic hängt sig då och då, man har fått ta ut batteriet och starta om. Men idag vill den inte alls! Den startar, jag trycker in simkod, allt startar upp, sen blir den svart och efter ca en minut så får jag trycka in pin igen, allt startar, den blir svart osv osv. Fem gånger har det hänt nu, och den fortsätter bara.

Har provat att ta ut batteri och sim, sätta i dem igen och starta om, men damma sak händer! Batteriet är fulladdat.

Jag får panik!!!

2. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Har du väldigt mycket SMS liggandes/många SMS per tråd? Det är ett känt fel att telefonen kan få spelet då.

I ditt fall så är nog enda lösningen att göra en fabriksåterställning, dvs tappa allt du har i telefonen om inte någon annan har en bättre lösning.

3. kattis

kattis Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur gör jag en fabriksåterställning? Försöker med settings - about phone - system software update men jag får bara "force close" hela tiden.

4. kattis

kattis Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja jag messar väldigt mycket och har väldigt långa trådar...

Nu kan jag i alla fall starta telefonen men den beter sig inte friskt. Men som sagt, hur fabriksåterställer jag?

5. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
  6. kattis

kattis Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok ska kolla där. Är medveten om att allt försvinner. Tack.

7. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej, min fru fick nyligen ett tokspel på sin telefon, den startade inte alls. Så jag rootade den och slängde in en stabil version av cyanogenmod på den, beroende på vilken version av
    magic du har så är det en lösning också då jag antar att du gärna vill fortsätta kunna skicka mycket sms etc.
    (Ett tips att använda är sms backup också då du kan få alla sms sparade till din gmail om du vill kunna läsa dom senare)