Honeycomb?

Discussion in 'Samsung' started by Herrn, Apr 1, 2011.

1. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Hej
    jag funderar på att köpa samsung galaxy tab, men vad tror ni kommer den att få honeycomb, vill ju gärna inte köpa taben om den inte får honeycomb
    tacksam för svar

2. muppninja

muppninja Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

det finns ju en beta rom med honeycomb som man kan ladda ner men som sagt den är buggig som bara den, vitt jag vet så har Samsung sagt att de under första kvartalet så skulle android 2.3 komma men jag har inte hört något om Honeycomb tyvärr :(

3. baracken

baracken Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Eftersom att tanken var väl lite att det skulle vara en blandning av en telefon och en surfplatta så valde dom väll ett OS för mobiler och sen anpassade dom det för surfplattan genom att lägga på en variant av deras touchwiz.
    Dock så är detta bara vad jag TROR :)
    Vet inte riktigt vad fördelen skulle vara att köra honeycomb i den.

4. Herrn

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Jag är ju inte riktigt insatt som många andra är på detta forum, men som jag har förstått så är ju Honeycomb mer inriktat just på tabs, men det kanske finns någon här som kan tala om, om det är någon större skillnad mellan Honeycomb och 2,2, sedan jag vill ju inte behöva roota den heller

5. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade samma tankar då jag köpte min i November, att det var en Tab med mobil mjukvara, men att det kommer ju uppdates och förbättringar. Men ack så fel jag hade.

Köp SGT för vad den är idag och inte vad den eventuellt kommer att få/klara av.
    Vill du ha Honeycomb så köp en Tablet som har det installerat vid köp och inte att tilverkaren "lovar" uppdatering senare. Brukar kunna ta ett bra tag innan dessa "lovade" uppdateringar blir verklighet.

Jag personligen tror inte Samsung kommer att uppdatera SGT med HC, är en rätt stor uppdatering, och då de inte ens klarar av att uppdatera och förbättra 2.2 så har jag svårt att tro att de kommer att skicka ut HC. Om de nu skulle göra det så är det nog minst 6 månader bort.

Tagit från en artikel postad i Februari hos samsunghub.com

"Dr WP Hong from Samsung who addressed the media at Mobile World Congress confirmed that Samsung is working to expand its tablet portfolio but newer tablets won’t have a 7-inch display.

He reckons “tablets should be bigger than 7-inch” and “10.1-inch is the best size for a tablet,” considering they recently announced a larger sized Galaxy Tab 10.1 running Android Honeycomb OS.

As for original Tab owners, all is not lost. Wong said they’re “discussing internally on the next update, but we haven’t made a decision yet. In the future, when we have made a decision, we will let you know.”

Last edited: Apr 2, 2011
    Herrn likes this.
  6. Herrn

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Jo det är nog som du säger att man får köpa den för vad den är, sugen är jag, men fråga är om man ska vänta till samsung släpper sin 8,9 platta, med sedan kan man säga att man kan hålla på att vänta tills evigheter för att få något bättre