Inget WiFi?

Discussion in 'Magic' started by Slick-Rick, Oct 28, 2009.

1. Slick-Rick

Slick-Rick Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

En åkerkommande fråga, tror jag, men kan någon hjälpa mig att få igång WiFi på min Magic? Har en Netgear router hemma som fungerar kanon till datorerna, men hittar den inte i min telefon alls. Bar grannarnas och alla ser ut att ha extremt dålig mottagning. Någon som känner igen problemet? Har inte hittat någon direkt hjälp genom att söka i forumet tyvärr.

R

2. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Lite svårt att hjälpa utan att veta mer. Kör du krypterat, wep/wpa/wpa2? Hidden SSID? Macfiltrering?

3. Slick-Rick

MINA ENHETER

Sorry! Jag kör WPA2, tror att jag har synlig SSID (hur vet jag ifall den är dold? Ser den i datorer när jag söker efter nya nätverk), macfiltrering vet jag ingenting om faktiskt. På mina inställningar på routern så står det under "mac address": "Use default address".

4. Slick-Rick

MINA ENHETER

Upptäckte problemet äntligen! Körde wizard-installationen när jag installerad routern så den körde med dubbla krypteringar. Både WPA och WPA2. Satte den till enbart WPA2 nu och då hittade min Magic signalen :)

Grymmaste telefonen jag ägt btw! Så nöjd även om den tuggar i sig batteri ganska fort.

R