inställningar kraschar

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - ROM-filer och utveckling' startad av muppafon, 9 maj 2016.

  1. muppafon

    muppafon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2016
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej.

    Har ett litet problem med min Galaxy S7 Edge.
    Jag kör idag en modd (heter det så?) från Renovate (Renovate edge 1.0 r90). Detta är den enda version jag har fått att fungera bra på min telefon. Har laddat hem nyare filer också och installerat dessa (Senaste var renovate-edge-r11.zip). Installationen går bra och felfritt och telen tartar utan något problem. Men det som blir är att när jag ska gå in i inställningarna så kraschar den funktionen. Detta har det gjort nu de senaste versionerna som jag har laddat hem och installerat vilket har gjort att jag har gått tillbaka till r90 igen. Misstänker dock att det är min telefon som krånglar inte själva filerna (har testat flera med samma resultat) som gör att detta problem uppstår. Har testat att tömma cashminne och göra återställning innan installation, men samma sak händer ändå. Vad är det jag gör fel??

    Tack på förhand.
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Är det fler som har samma problem? Om inte gör en clean flash och se till att allt är wipeat som ska wipas. Det låter som att något gammalt ligger kvar och ger konflikten. Kvarstår problemet återställ till stock för att kunna utröna om det kan vara hw-fel som du själv var inne på med.
     
  3. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Japp, var problem med det back in the days på denna rom. Wipa och installera om. Jag har kört r7 länge nu och inte hittat några problem
     
  4. muppafon

    muppafon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2016
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svar.

    Ska testa detta och se om det går bättre. Testade r7 själv också men den gjorde samma sak. Nu är det r11 som jag har testat. Ska göra om installationen på den och göra en clean flash istället på den.
     
  5. muppafon

    muppafon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2016
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Har nu testat att göra en total wipe, men det går inte. Kör TWRP och flashar via den.
    Testar att göra en backup också men det går heller inte.. Det står fail både på wipe och på backupen. Misstänker att det är något som inte riktigt stämmer på min telefon. Finns det något jag kan göra eller någon form av uppgradering av TWRP?
     
  6. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Se till att ha senaste versionen installerad när du ska flasha. https://twrp.me/Devices/

    Har du gett twrp tillåtelse att modifiera filsystemet? Första rutan som kommer fram nu på senare versionerna av twrp.

    Skickat från min Nexus 6
     
  7. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Du gjorde en total wipe för att få bort krypteringen när du installerade twrp va?
     
  8. muppafon

    muppafon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2016
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Nja. Där har vi nog problemet. Jag installerade TWRP via odin (filen heter CF-Auto-Root-hero2lte-hero2ltexx-smg935f.tar.md5) har kollat versionen på den och det är 3.0.2.0 vad jag kan se.

    Trodde jag följde instruktionerna till pukt och pricka, men måste ändå ha missat något då..
    Nåja. Man får känna sig lite korkad ibland :).

    Är det någon som har tips hur man kan gå till väga så uppskattar jag det..

    Man får göra om och göra rätt :)
     
  9. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Om krypteringen är kvar så måste du nog tyvärr göra om allt och då försvinner allt du har på mobilen. Följ instruktionerna i recovery tråden så blir det bra :)
     
  10. muppafon

    muppafon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2016
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Ok. Får göra det :) Tack för all hjälp... :)