Problem: Jättetrubbel!

Discussion in 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' started by decetre, Feb 18, 2015.

1. decetre

decetre Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har hamnat i ett redigt triangeldrama mellan återförsäljaren, LG och Google om det här.
    Fastslaget är att det är fel på mjukvaran. Däremot vill ingen ansvara för det.

Återförsäljaren menar på att dom inte kan åtgärda mjukvara. LG menar på att dom bara producerat hårdvaran. Google hävdar å sin sida att dom inte ansvarar för felet i och med att den inte är köpt via Google Play.

Felet är att processer crashar varpå skärmen blir svart och telefonen går tillbaka till startskärmen. Det här började hända efter senaste uppdateringen. Efter återställning fungerar telefonen felfritt i en vecka för att sedan bli värre och värre. Alltså måste den återställas ett par gånger i månaden för att hålla sig funktionell. Se klipp på felet nedan.

Har någon annan varit med om det här felet?
    Vem ska jag klämma åt nu?

Trubbel med Android
    Trubbel med Android del 2
    Trubbel med Android del 3
    Trubbel med Android del 4

2. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Uppdatera till 4.4.4

3. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är inte minnesläckan i Android 5.0 du råkar ut för? Med Android 5.0 så måste man starta om telefonen ett par gånger i veckan för att minnet inte ska ta slut. När minnet börjat ta slut så får inte appar som behöver mycket RAM plats och avslutas. Ju fler appar man har som kör i bakgrunden desto snabbare får man problem.

https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=79897

Ryktas om att det ska vara fixat i Android 5.1 (eller vad den nu ska heta) som kommer någon gång i framtiden.

4. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

MINA ENHETER