Kamera låsning

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by jorgeng, Jun 11, 2010.

1. jorgeng

jorgeng Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Den senaste tiden har kameran börjat krångla på x10:an.

Jag aktiverar kameran genom att trycka på knappen på sidan, tar ett kort, går bra. Att ta nästa kort går ej, kameralinsen låser sig blir svart, det går ej att klicka på någon annan ikon i kameran, ex byta till filmning.

Att avsluta genom att hålla in mitten knappen på x10:an går bra, när jag kommer tillbaka till kameran är den låst igen.

Det enda sättet verkar vara task-killer på kameran, men jag har den ej installerad nu, så jag måste ta power off, power on på kameran igen för att kunna använda kameran och då låser skiten sig.

Någon som har samma problem?

På minneskortet finns det några 100-tal kort nu, väljer att ha dom där, ej ta bort dom när jag syncat med pc companion.

:ehm:

2. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har upplevt att kameran låser sig. Det är dock inget frekvent problem för mig. Jag upplever det som att kameran låser sig medan den processar bilden. Två bilder i rask följd med vibrationsdämpning påslagen så tar det mer än 30 sekunder innan jag får tillbaka kameran. Eftersom jag aldrig mer kommer att köra vibrationsdämpningen så hoppas jag slippa problemet.....men än så vet jag inte om det inte dyker upp i andra sammanhang.

3. tureture

tureture Youth Droid Medlem

Telefon:
    Sony Z5 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z5 Premium
    Pröva med att stänga av bildstabilisatorn om du har den påslagen? Den gör att processen blir längre och det finns risk för att den "hänger sig!"

4. jorgeng

jorgeng Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Bildstabilissatorn var avstängd.
    Jag har stängt av slutarljudet nu också.

:neutral:

5. King Cannon

King Cannon Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har upptäckt ett skumt problem med min kamera, när jag vänder kameran för att ta kort i landscape så dras brightnessnivån ner till 0, sr inte ett skit, vänder jag tillbaka till Portrait så kommer ljuset tillbaka...bara jag?

6. bearpower

bearpower Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

problem även jag

Har problem även jag.

Får vänta en bra stund efter den sparat bilden jag nyss tog, innan jag kan ta en ny.
    Antar att det rättas till vid någon kommande uppdatering. :-)