Jag har iPad 12.9 pro (3d gen så samma gen som 11:an du funderar på) och Galaxy Tab S6. Jag älskar android och jag har alltid älskat tab s-serien, så jag är glad att jag kan unna mig att behålla båda - men om jag ska vara helt ärlig måste jag rent generellt rekommendera iPaden i ett val mellan dem. Tab s6 levererar bättre prestanda för sin tid än någon annan tab s nånsin har gjort (har haft alla sen tab s2) men iPaden är som du säger mer framtidssäker och den har bättre utbud av tillbehör.
Det som kan ändra rekommendationen i ditt personliga fall är väl om du vill göra nåt specifikt som du vet går att göra på en androidplatta men inte på en iPad. Om det tex är nån viss app du behöver kunna ladda ner som apk eller nåt sånt. Eller om du nästan uteslutande tänkt använda den till film (det är det jag mest gör på min tab medans iPaden är lite mer alltiallo). Den där amoledskärmen i tab s-serien är trots allt to die for. Tittar tillbaka för att påminna mig om precis vad du skrivit och ser att det är ju faktiskt främst streaming du vill ha den till. iPadens skärm är ju också fantastiskt bra, men den är liksom mer ”bara” djävligt bra, medans samsungens är fan magisk, så tycker jag i alla fall
.
Att välja en androidplatta om man har en iPhone innebär att gå miste om en del bra synergi, men har man en androidtelefon och en iPad är det däremot inget särskilt sånt man missar, eftersom googles alla appar finns för iOS också. Så ur den aspekten är det hugget som stucket för din del tycker jag.
Last edited: Dec 29, 2019
selko and Kristy like this.