Låg volym!!!

Discussion in 'Galaxy S' started by Mex77, Sep 27, 2010.

1. Mex77

Mex77 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har väldigt låg volym på alla filmer jag ser på, även med lurar...
    Är det Europa man har att beskylla eller finns det en lösning?

2. Grekan

Grekan Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma här. Det finns ju resurser, mp3 och internetradio har ju skaplig volym, varför inte video.
    Jag har letat efter ett videospelarprogram med inbyggd EQ så man kunde få en liten preamp som på i8000. Mycket irriterande, Hade jag vetat om detta hade jag inte sålt min i8000. Har provat flera 2,2 varianter fast ingen förbättring alls.

3. Mex77

Mex77 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hmm...!

Då är alltså lösningen att modifiera ljudet innan man flyttar över filmerna... Smidigt :(

4. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har inte testat än men original lurarna är ganska dåliga märkte jag. Får högre volym med mina ep630. Eller ja dom är bättre helt enkelt.

5. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

De första lurarna som såldes i sverige hade högt ljud sen var det någon myndighet i europa som klagade :( så ljudet är betydligt lägre i de kommande fw´s .
    Men killen bakom voodoo-fixen hittade en lösning och nån annan har byggt en app för att kontrolera alsa värdena.

MixGet finns på market och tråden om de finns här http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=760988&highlight=volyme+boost

nu använder jag inte denna app utan någon annan som jag hittar så här på morgonkvisten, men skulle tro att de funkar på samma sätt och tydligen behöver du inte root för den senaste versionen av mixget

så hittade den varianten jag använder http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=758326 . men jag har typ version 0.3 eller nått ^^ kanske dags att updatera till 2.1

Last edited: Sep 28, 2010
  6. mikamb

mikamb Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan laddade ner MixGet men luren hittar inte Alsa efter omstart i recovery mode , är det någon som provat med gott resultat . Eller är det så att luren måste vara rootad ? . Mvh mikamb