LayoutAnimation

Discussion in 'Frågor, support och diskussion' started by blueWater, Jan 28, 2011.

1. blueWater

blueWater Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

*Kan någon förklara hur detta projekt med LayoutAnimation fungerar?
    http://developer.android.com/resour...ample/android/apis/view/LayoutAnimation6.html

*Var hämtas ikonerna ifrån?
    Det görs väl i denna raden i.setImageDrawable(info.activityInfo.loadIcon(getPackageManager()));???

*Vad innehåller denna import : import com.example.android.apis.R;
    * Varför klagar eclipse att den är fel? Skall det anges/importeras någonstanns i eclipse, förutom här?

*Detta projekt är en av de som finns i API Demos på developer.android. Om jag kör hela projektet (dvs API Demos) fungerar LayoutAnimation perfekt. Men jag har tagit ut den, klistrat in alla xml filer, manifest filen. Och jag får felmeddelande "programmet stoppades oväntat... " i emulatorn. I LogCat får jag inga felmeddelande..

*Har ni kanske tips på tutorials som behandlar LayoutAnimation så att skärmen öppnas som en våg/wave?

Mvh

2. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Ser ut som att koden hämtar ikonerna från launchern (dvs att det är applikationernas "start"-ikon.

R är den genererade resursklassen för exempelprojektet. Den genereras automatisk när man bygger ett Eclipseprojekt. Du har troligen en R-klass i ditt projekt med, men den ligger under ett annat paket.