Dock rekommenderar jag en ny SMS-app än standard, GO SMS Pro har jag kört med ända sedan jag köpte min första Android-mobil för 3-4 år sedan och då har jag testat alla populära SMS-program.
Mycket bra och får du kompisar att använda det, kan ni skicka meddelanden via mobilsurfen/WiFi istället så att det inte "räknas" som SMS om du har X antal SMS per månad eller så. Det ser ut precis som övriga SMS-konversationer osv. Smidigt och bra! Tar 2-3 min att registrera sig (gratis såklart) för att få tillgång till GO Chat-funktionen.
Finns ju även fristående appar för sådant där du kan skriva till varandra gratis via mobilsurf/WiFi. Exempelvis som WhatsApp, som jag tycker är mycket bra (jag använder den hela tiden, skickar meddelanden, bilder osv)! Det finns också bla Viber där du även kan ringa gratis via mobilsurfen/WiFi. Kruxet med dessa är att den du ska skicka/ringa till också behöver appen installerad - men båda de två jag nämnt visar automatiskt en lista på kontakter i telefonboken som har programmen. Sedan får du sprida vidare själv till folk du vill kunna nå på det sättet.
Lycka till!
Last edited: Jul 24, 2012