Jag förundras verkligen över folk som går och köper en tv för 30 000 i en butik utan att ens läsa på. Jag själv är väldigt noggrann innan köp, det är recensioner, video reviews, prisjakt, egenskaper osv. Det spelar nästan ingen roll även om det är strykjärn eller våffeljärn det gäller. Är folk sådana teknikanalfabeter att de inte upptäckt pricerunner än eller är de som står och glor på apparaterna i butikerna bara ute och gör rena impulsköp?
Jag kan ju bara tala för mig själv men jag törs nog ändå anta att 90% av swedroid hellre sitter hemma med en kopp kaffe och läser på om grejerna än att stå på siba/elgiganten med en ful tonåring till försäljare som rabblar strunt.
Det där med tillverkare är ganska intressant, vissa märken går ju bort av rena principskäl. En acer köper jag bara inte, likaså samsungmobiler (visst galaxy s lockade lite). Man köper ju inte Nankang vinterpuckar till bilen heller, iaf inte om man bor i norden och föredrar en kortare bromssträcka än 3 km för att slippa köra ihjäl ett barn per kvarter. Faktum är att jag aldrig köpt någon av ovanstående märken, alltså är det lätt att sky dem som pesten. Jag avskydde för 7 månader sedan även mac/osx, sedan köpte jag en och det är ta mig fan det bästa jag köpt någonsin i teknikväg. Jag är helt klart fast bra många år framöver, visst dyra men sedan är det bra skit också.
Hittar man någonting man verkligen gillar är det lätt att bli märkesblind.
Godnatt
//Robert
Last edited: Aug 30, 2010