OK, min HTC One X är på väg till mig. Kommer ha den i morgon. Men mitt SIM-kort från 3 skickas ut den 10:e April. Detta på grund av att Tele2 inte ville flytta mitt nummer tidigare. Jag kommer alltså gå i en vecka med mitt Tele2-abonnemang i min One X. Det är fine, problemet är: att One X har plats för Micro-SIM och mitt SIM-kort är normalstort. Vart klipper jag billigast och smidigast till det så att jag kan använda min telefon under den här veckan?
Gå till en telefonbutik så borde dom kunna hjälpa dig alt köp en egen simkortsklippare som finns på Clas O. Sent from my Nokia 2110i
Gå in till en Tele2 butik och be om ett, eller så kan dom hjälpa dig att klippa till det. Finns även som Torparn sa sim-korts klippare på tex Clas Ohlson
Köpte en på Webbhallen för 149:- inkl frakt och då ingick det en simkortsadapter så man kan använda simkortet som ett vanligt sim också.
Mr gizmo vid st eriksplan i sthlm klipper gratis, elr rättare sagt de har gjort de tidigare.. Slå en pling till de om du bor i sthlm.. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Eller så klipper man simkortet själv. Jag gjorde det med mitt kort, inga problem, bara man är försiktig så man inte klipper i chippet. Skickat från min Xperia S
det är ba ta en kniv o karva lite så det passar, det är trots allt bara nån mm som ska bort. kolla på nätet, finns massor med guider.