MMS problem

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by thedude, Apr 24, 2010.

1. thedude

thedude Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,

Jag har njutit av min Desire i några dagar nu, dock är det ett irriterande problem. Det går inte att skicka MMS.

Jag har valt en bild (som jag tagit med den inbyggda kameran), valt att skapa ett meddelande utifrån bilden, sedan skrivit några ord, och valt att skicka. Då får jag meddelandet "message format corrupt" och det går inte att skicka. Någon som råkat ut för detta förutom jag?

2. skaft

skaft Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

3. thedude

MINA ENHETER

Bra tips

Tack för tipsen, dock hjälper de inte i mitt fall. Jag använder den medföljande applikationen för mms och har 3 som operatör. För de andra verkar det funka. Det är konstigt, för jag har inte fipplat med så många inställningar eller tankat hem en massa apps.

4. patricho

patricho Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har samma problem, och också 3 som operatör. Det förbryllande är att det fungerar ibland; en gång av tio får jag iväg ett MMS. Men jag ringde 3 i fredags, och de sa att det är mitt SIM-kort som är för gammalt, att det inte "hinner med", på nåt vis. Så de ska skicka mig ett nytt kort, kostnadsfritt. Du borde kunna ringa dem och göra detsamma.

5. thedude

MINA ENHETER

Intressant, jag undrar om det verkligen kan stämma. Jag har ett sprillans nytt simkort från 3, då jag precis tecknat det abonnemanget! Jag har öppnat ett supportcase hos HTC, så det ska bli intressant att se vad de säger. Vi kan väl hålla varandra underrättade hur det utvecklar sig!

6. mille97

mille97 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har ett liknande problem. När jag skickar ett mms med appen handcent så går det inte fram till vissa telefoner (oftast telia) men använder jag "standard" appen så går det alldeles utmärkt.

7. patricho

MINA ENHETER

Jag har nu fått nya SIM-kortet (som ser ut exakt som gamla ;)), och har MMSat flitigt under dagen. Och fan om det inte verkar fungera nu. Skickat en 10-15 st MMS iaf, och inte ett enda felmeddelande, vilket jag alltid fick innan.

Jag ska testa ytterligare de närmaste dagarna och se hur det verkar...

Har du hört nåt från HTC?

8. thedude

MINA ENHETER

Intressant! Jag fick svar av HTC där de ville veta vilken operatör. Därefter fick jag en massa mms-inställningar jag skulla kolla upp, vilket jag gjort. Jag har svarat dem vidare med att det mesta stämde redan. Jag är osäker på om jag verkligen ska ändra, eftersom jag faktiskt lyckats få iväg mms ibland och ibland inte! Vi får se vad de svarar på det.

9. patricho

MINA ENHETER

Jag har ändrat mina inställningar fram och tillbaka en massa, men valde jag "återställ", fick jag tillbaka grundinställningarna, så du behöver nog inte vara skraj för att pajja. ;)
    Jag kör med de här inställningarna nu: https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=114488&postcount=7
    Och jag har fortfarande inte råkat på ett enda felmeddelande sedan jag fick nya SIM-kortet från 3, så det verkar ha hjälpt, MMS funkar bra för mig nu.

10. thedude

MINA ENHETER

Jag ska nog ta och felanmäla hos 3 istället, det verkar ge bättre effekt. Jag antog att det var något telefonstrul med tanke på själva felmeddelandet.