Montera minneskortet

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by jonta-95, Jul 13, 2010.

1. jonta-95

jonta-95 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Skulle lägga in lite musik och annat på mobilen förut idag men när jag kopplade in telefonen till datorn kom de inte upp så man kunde montera telefonen. Jag testade allt möjligt, bytade usb utag, sökte efter en ny enhet på datornm kollade i telefonens inställningar, men inget funkade! :ehm:
    Det har ju funkat alla andra gånger.
    Kanske någon som vet vad jag ska göra för att få de att funka?

MVH // Jonathan

2. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Om andra saker fungerar att koppla in till usb-uttagen så kanske det är din sladd som är defekt. Kan du ladda telefonen som vanligt? Börjar den ladda när du kopplar in den i datorn?

3. jonta-95

MINA ENHETER

Jag testade att koppla in den på min brors dator och där funkar de, men inte på min!
    Det ända som funkar på min är att ladda. Men det har ju funkat på min oxå förut de e de som är så konstigt :S

4. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Fungerar usb-uttagen på din dator till annat?

5. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har haft samma problem. Funkade på jobbet men inte hemma. Även efter en ominstallation av datorn (av annan anledning) var problemet kvar.
    Ansluter telefonen, väljer montera och efter ca 5 sekunder kopplas telefonen bort automatiskt.
    Nu löste det sig för mig efter att jag gjorde en ominstallation/reparation av telefonen.

6. jonta-95

MINA ENHETER

Får väl sats på en ominstallation/reparation och testa om de funkar. Men hur går man till väga för att göra det :S?

7. Aclaim

Aclaim Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har samma problem just nu...

Kan inte få kontakt med SEUS heller så det verkar som att datorn inte kan få kontakt med telefonen.

Vet inte om det är så att det är efter jag uppdaterade till 2.1 eller ej men nu känner inte datorn av att telefonen ansluts utan den laddar bara.

Har telefonen rootad oxå om det skulle kunna vara en anledning?

Finns det någon felsökning för detta? Hittar inget i telefonen heller som kan hjälpa mig... som jag hittar iaf.

Last edited: Jan 3, 2011