Fråga: mount???

Discussion in 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' started by TIMTRUTTA, Nov 21, 2011.

1. TIMTRUTTA

TIMTRUTTA Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

när jag skall lägga tillbaka en back up så säger den bara can't mount sd-card ???Har aldrig hänt förr ?? någon som vet varför?

2. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Funkar både intern och extern SD när du kör telefonen som vanligt? Har du bytt CWM version i samband med rom flashning? I vilket skede säger telefonen att sd-kortet inte kan monteras? Kör du via recovery mode eller någon CWM manager/Rom Tool?

Som vanligt är det lättare att hjälpa om man får en fullständig beskrivning.

3. TIMTRUTTA

MINA ENHETER

ja du skulle flasha in en ny rom (endast) och då stog det att den inte kunde "mount sd-card och så står det ännu när jag försöker ???

4. Hotlips

MINA ENHETER

Fortfarande inte mycket att gå på. Du svarade ju inte ens på mina frågor, så sorry your on your own tills du ger lite mer info.

5. TIMTRUTTA

MINA ENHETER

jo när jag kör mobilen funkar både och ...och frågan kommer vid recovery ...när jag skall flasha in "nåt"...

6. Hotlips

MINA ENHETER

Vissa custom CWM funkar inte så bra med S2:an och dess sd-kort mounts i filsystemet. Kan hända att du får byta Kernel och därmed få en CWM som hanterar mount points korrekt.

Sorry Tim, vi försöker hjälpa varann här på forumet men eftersom du verkar helt ointresserad av att ge information om ditt problem i större portioner än en mening åt gången så släpper jag detta nu.

Last edited: Nov 23, 2011