Multitasking

Discussion in 'Optimus 2X - Allmänt' started by Gnubaver, Apr 16, 2011.

1. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjaba tjena hallå go helg på er alla mobilnördar :D

Jo som sagt O2X är min första Android mobil (Kommer från iPhone 3GS) och där kunde jag multitaska mellan t.ex. webbläsaren och meddelanden och ett spel ganska lätt, hur funkar det på Android? Jag vill gärna kunna hoppa mellan meddelanden och webbläsaren snabbt istället för att leta upp ikonerna igen.
    T.ex. hålla in hemknappen för att se dom program som är igång.

Hur gör jag för att ett spel ska med säkerhet lägga sig i bakgrunden i kanske 5 min för att jag ska kolla en sak på mailen? För en del spel dom vill verkligen inte ligga igång, endast emulatorer som jag lyckades behållit vid liv när jag sen "Är tvungen att gå in i Applikations menyn och leta upp emulatorn och sen tappa på ikonen". < Det är endå en ganska lång bit ibland mellan applikationer.

Tack på förhand // Johan

2. Darren

Darren Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tryck och håll på Home knappen.

3. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns ett par multitasking appar också som man kan använda, om man inte vill köra "hålla in Home knappen"-sättet.. Vissa av dem är riktigt bra också. Bland annat räcker det med att du rör vid nedersta kanten på skärmen så kommer alla apparna som du kör upp där.

Såklart kommer jag inte ihåg namnet på något av dem eftersom jag inte använder det själv.

4. exnm

exnm Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

5. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

glöm inte att det faktiskt kan bli så att spelet ändå stängs ner om det är ett stort och minneshungrigt och det behövs resurser till det du gör just nu.
    Den applikation du kör är alltid den får mest prio.