Jag har inget bra svar här men jag har upptäckt att den fungerar okej om man står still med den. Men sätter jag mig i en bil sätts den helt ut spel och låser sig ofast åt en riktning. Hade en 60 mils lång resa t.o.r till Göteborg i helgen och då visade den hela tiden 90-180 grader fel. Detta hängde även kvar när jag gick ur bilen men det ordnade sig när jag startart om telefonen. Har aldrig fått kompassen att fungera i en bil...kan det vara några konstiga magnetfält i bilarna jag kör?
Edit: För övrigt fungerar knappt GPS:en i bilen heller..måste tyvärr vara något fel på min gps antenn
Den har kontakt med 14 satelliter men bara med väldigt svag "mottagning" på alla så den tappar hela tiden positionen.
Är du säker på att de sätts ut när den är avstängd? För jag råkar hela tiden sätta ut massa nålar när jag handskas med mobilen...väldigt irriterande! De sätts ut när jag råkar hålla inne ett finger någon halv sekund för länge på skärmen.
Jag gissar på att "onlinekartminne" är hur mycket karta som kan buffras på telefonen då du inte har någon inlagd sen tidigare? Används antagligen inte när du laddat ner kartor.
Last edited: Nov 22, 2010