Navigon

Discussion in 'Applikationer' started by emoffster, Mar 12, 2010.

1. tusenkonstnar

tusenkonstnar Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Skulle avråda från Navigon. Har en betald licens men använder det inte, fick inte med de kartor de lovade skulle ingå (Malta t.ex). Kundtjänst ringer inte tillbaks som de lovar trots flera påstötningar. Dessutom blir dom irriterade på mig över att jag vill ha den tjänst de lovade mig när jag tecknade abbonemanget.
    Ett bra program men en support som gör att jag defintivt inte vill ha med företaget att göra.

2. FOO

FOO Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tyvärr så verkar det som man inte kan uppdatera kartorna! Fick svar på mail från Navigon

For the moment there is no information available about the any map updates via a feature similar to FreshMaps for devices, however we can assure you that map updates will be done for the app

Sent from my Nexus One using Tapatalk

3. Gyllenb

Gyllenb Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det var ju synd att de inte blir det.

Efter att ej fått mailsvar, kontaktade jag suporten via telefon. Svaret blev att när man växlar mellan de olika kartorna så skriver de över varandra. Därav nedladdnings proceduren. Lite trist, men de skulle jobba på det. Undrar om de hinner med det till slutet av juni.

4. Gyllenb

Gyllenb Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Fick svar ifrån Navigons kundtjänst igår.

Deras förslag var att lägga de olika kartorna på olika minneskort. Så nu har man två kort, ett för europa och ett för USA. Inte optimalt, med det fungerar. Hoppas bara att de fixa till det så man slipper byta kort i framtiden.

5. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Funkar utmärkt på min Desire med 2.3. Kör samma på Lighten med 2.3.
    Köpte nordenappen för 375 spänn. Har en Navigon 7310 med kartor från Q1 2011 och jag har varit otroligt nöjd. Tänkte nu sälja min Navigonenhet och köra helt från mobilen eller surfplattan. Guld att det gick att installera på flera enheter samtidigt med samma google-konto.

6. Turritops

Turritops Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tänk bara på att det idag inte finns några möjligheter att få några uppdaterade kartor till appen. Dom du får med när du köper den är dom du får leva med.

7. NiklasO

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Det kommer nog.

Det är intressant att se om det är samma kartor som alltid kommer att laddas ner. Om man tar bort dem så kanske den laddar ner nyare när det finns. Vem vet. ;) Det finns ett menyval som har med kartor att göra. Det ansluter och kollar något och sedan får man svaret att man har allt man behöver på minneskortet redan.

"Tillgängliga kartor" under "Kartadministration, den ansluter och svarar "Nedladdning är inte nödvändig".

Det är Q3 2010 i min med. Jag vet att Q1 2011 finns eftersom att jag har det i min GPS. Den som lever får se ;)

Last edited: May 27, 2011
  8. Turritops

MINA ENHETER

Amen broder, har i ett halvår stångat mig blodig mot deras support men sitter med kartor från Q3/2010 och åker allt som oftast ute i terrängen då världen faktiskt förändras trots Navigons vilja att frysa tiden...

9. Turritops

MINA ENHETER

Installerar du Navigon Fresh på din dator ser du exakt vad som finns att välja på och i vilken version. Supporten säger - och har sagt länge - att "Kartuppdateringsabonnemang finns ännu, som jag skrev tidigare, inte att köpa till appar. Det betyder inte att de aldrig kommer att finnas, men vi vet alltså för närvarande inte när." vilket för mig sänker Navigon som GPS-leverantör helt och hållet. Vilken business ligger det i att sälja en app och efter ett halvår ha en missnöjd kund som svär över produkten varje gång den misslyckas med sitt jobb när dom skulle kunna få pengar av mig varje år och ha en glad kund?

10. NiklasO

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Mja, det är ju ingen höjdare. Trodde förstås att det skulle gå att köpa till ett abb. för kartor precis som jag har gjort med min GPS..

Deras kvartalangivelse stämmer ju inte heller riktigt. Kartmaterialet är äldre än Q3.

11. qudos

qudos Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Är lite sugen på denna GPS-programvara men blir lite osäker då jag läser om kartorna. Men förhoppningsvis får de till en uppdatering även till appen.

Enligt Market har de nu 30% rabatt på programmet tom imorn (30/5). Europa kostar 533kr. Hmm, köpa eller inte köpa...

Mvh
    Tobias

12. JpHenrik

JpHenrik Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag fick uppdatering på mina norden kartor nu förra veckan tror jag det var. Laddade hem alla kartorna på nytt så det borde ju vara en uppdatering på kartorna då

13. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Som jag tolkade det så var det ingen uppdatering av kartorna då det fortfarande är Q3 2010 för mig, däremot så var det ju en uppdatering för själva appen och de har säkert ändrat något som gjorde att man måste hämta kartorna igen.

14. Turritops

MINA ENHETER

Fick detta från supporten idag:

"Tyvärr kan vi inte aktivera nya kartor till din app, men vi har nu skickat en förfrågan till 2nd level för att få en lösning på problemet. Vi återkommer snarast möjligt."

Hoppet är det sista som överger mig!

15. ante_ante

ante_ante Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Är det någon som lyckats installera Navigon på sin Incredible S med 2.3 ? Har en kompis som kan köra med det och han har 2.3 i sin legend. Tydligen fick han lura programmet på något sätt som att man hade 2.2. Tips ?

16. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Det ska inte vara några problem. Jag har Navigon på min incredible s.

Sent from my HTC Incredible S

17. Goldstar

Goldstar Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag behövde inte lura min legend med 2.3, var bara att installera som vanligt.

18. tusenkonstnar

MINA ENHETER

Samma sak för mig som sagt. DELS att jag ofta åker på en motorväg som ej uppdaterats trots att den funnits ett tag. Sedan har jag som sagt fortfarande inte kommit åt Malta kartorna - vilket var ngt jag frågade om och var lovad INNAN jag köpte programmet.

Slutade med att jag blev lovad att de skulle ringa upp mig och häva köpet men det löftet höll det inte heller.

19. NiklasO

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Synd att supporten är så usel. Jag gillar Navigon. Bra program och bra kartor när de uppdateras..

20. tusenkonstnar

MINA ENHETER

Köpte det för att jag gillar användarintarfacet men efter mina erfarenheter av både android varianten och min bil navigon har jag nu skickat båda och kör Co-Pilot