Navigon

Discussion in 'Applikationer' started by emoffster, Mar 12, 2010.

1. Brassie

Brassie Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma förhållande här - köpt via deras hemsida i maj i fjol och därefter uppdaterat via Market. Har nu Navigon 4.0 i min HTC men utan möjlighet att köpa nya kartor. Här är svaret från deras support:

"Du kontaktade oss angående din uppgradering till NAVIGON 4.0.

Felet ligger i ditt ursprungliga Navigon version som du köpt från vår hemsida. Tyvärr du har en äldre version som inte kommer att stödja en fullständig uppgradering till Navigon 4,0. Om du vill komma åt alla funktioner i 4,0 måste du köpa appen igen."

Ja, vad säger man? Trogna kunder är inget som är prioriterat i det företaget. Men vill dom inte sälja några tillägg till mig så slipper dom.

2. tusenkonstnar

tusenkonstnar Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Stämmer bra överrens med mina erfarenheter av Navigon.
    Har nämnt det förtut och orkar inte skriva om alla detaljer men jag har alldrig mött en sämre kundtjänst i hela mitt liv och då pratar vi både om attity och kompetens att lösa mina problem.
    Jag HAR en licens på den gamla men använder den inte utan kör nu Co-Pilot på landsbygden och i städer kör jag Waze då det är helt överlägset när det gäller att beräkna tider och hitta omvägar kring trafikstockningar.

3. davidsson

davidsson Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Fick ta bort navigon för jag behövde platts till annat men nu kan jag inte ladda hem det det starta ladda hem sen stängs det av. (andra prgm jag köpt kan jag ladda hem samt dom som inte kostar)

Nu har jag fått tag i dom på något vis tror navigon att jag har 2.3 eller liknande när jag har 2.1 borde inte market känna av vilken version man har.

Last edited: Nov 25, 2011
  4. KajJacob

KajJacob Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det bara jag som inte har haft några problem med nya Navigon, förutom knappt 200 för ny kartprenumeration. Det var värt det, verkligen. Alla nya vägar i mitt närområde finns med och applikationen fungerar klockrent på båda mina enheter (ZTE Blade & DHD). På den sistnämnda fick jag dock ladda ner en fix för att Navigon skulle starta från Kontakter:

https://swedroid.se/forum/59398-starta-navigon-fran-kontakter.html

Bra gjort, Navigon (Garmin). Nu är ni hästlängder före era konkurrenter.

5. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Jag har inte heller några problem med nya Navigon, jag har ju dock köpt den via market och de som verkar ha problem har köpt den via hemsidan innan man kunde köpa via market.

6. KajJacob

KajJacob Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Om jag inte minns fel så köpte jag faktiskt min Navigon från hemsidan strax före eller strax efter årsskiftet 2010-11. Jag hade sedan min DHD på reparation tidigt i höst och när jag fick hem den så var det bara att uppdatera och sedan beställa kartprenumerationen.

7. Spineshank

Spineshank Teen Droid Medlem

Telefon:
    OnePlus 7T Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro
    Orkar inte läsa hela tråden...:P

Köpte navigon (numera navigon select) från navigons hemsida innan den fanns på market, ca 1.5-2år sen.

Får i dagarna hem min nya lur. Hur gör man då för att få det överfört till nya luren? Lär ju inte gå att bara flytta över, då det väl är bundet till IMEI ?

Lär väl finnas ett gäng här som bytt lur...inte har ni väl köpt appen på nytt då?

8. no1daag

no1daag Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har samma problem och var i kontakt med supporten men dom hänvisade mig till att köpa ny på market. Orsaken var att jag inte hade betalt för Navigon Select men förklarade att i min Tattoo så har jag kunnat uppdatera till Select via market . Det var konstigt tyckte snubben på Navigon som förövrigt var väldigt otrevlig Bad honom dra till ..... och förklarade att jag aldrig kommer köpa något ifrån Navigon med sådana otrevliga personer på supporten.
    Då slängde han på luren!

Även om jag är nöjd med själva appen så blir det inte Navigon för min del och avråder även andra för Navigon med hänvisning till deras usla support.

Lutar åt att det blir köp av Sygic istället för min del

9. andekar

andekar Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som köpt kartuppdateringar från FreshMaps som lyckats ladda ner de nya Q4 2011 kartorna??

Går jag in via Fresh står det bara Q3 2011, oavsett om jag ansluter telefonen via USB eller sätter in minneskortet direkt i datorn...

10. Nisseaktersnurra

Nisseaktersnurra Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

finns det kartor från q4 2011 färdiga då?,på min andra telefon Nokia N8 är kartorna från november 2011.dom använder ju navteq kartor båda,så visst tycker man att det borde finnas nyare kartor än q3 2011

11. dislund

dislund Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har också fått svar från Hannes på samma fråga. Varför ingår inte kartuppdateringar när det lovades vid köp maj 2011.

Hej Thomas,
    Tack för ditt email.
    Skicka oss en bifogad fil där det står att livstids kartuppdateringar är inkluderade med ditt köp.
    Med vänliga hälsningar,
    Hannes CSR

Hur ska jag kunna det när jag köpt det på market???

12. jenordfoto

jenordfoto Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Innan ni använder navigon så testa att använda Google Maps, finns inbyggd navigation i den, heter Google Navigation. Fungerade långt över förväntningarna på min Desire, väldigt exakt och med svensk röst. Kopplar ni in telefonen i bilen via Aux så får man rösten direkt i högtalarna samtidigt som musiken från t.ex. spotify sänks. Vet inte om man kan få det mycket bättre, men visst, navigon är bra så inte för det.

13. jenordfoto

jenordfoto Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Du bör ha fått det i ett mail eller likn. när du köpte programmet via Market.

14. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Navigon slår Google Maps på fingrarna. Många gånger om. Så länge man får uppdaterade kartor så är jag supernöjd.

15. Westholma4t

Westholma4t Senior Droid Medlem

Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    Sant. mest fartkameravarning samt att den inte behöver data uppkoppling är jag mest nöjd med.

16. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Precis, köra google maps på en utlandsbilresa kan bli dyyyrt

17. Miatamannen

Miatamannen Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Navigon skickade ut en en uppdatering 2012-01-13.
    Denna uppdatering skulle göra så att den gick att använda på Ice Cream Sandwich 4.0 (Samsung Galaxy Nexus)
    Jag hade appen sedan tidigare och har varit i kontakt med Navigons Support och krävde pengarna tillbaka då det inte framgick att appen inte skule fungera till 4.0.
    Väntar fortfarande efter 2 veckor på svar...
    Med uppdateringen trodde jag att allt skulle vara klart men efter uppdateringen så är hela skärmen svart när jag startar upp appen.

Är det några andra som laddat hem uppdateringen och har samma upplevelser?

Gör jag något fel?

Jag har avinstallerat och installerat om appen 4 gånger totalt men med samma (dåliga) resultat.

18. Tibbe

Tibbe Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Min funkar fint.Har bara haft mobilen i 2 dagar men det var det första jag testade.Även Google maps navigation funkar.

19. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Finns det någon som helst anledning att köra på t.ex. Navigon om man bara kör inrikes?

Det verkar för mig så dumt att lägga pengar på något man har inbyggt i telefonen. Att det drar datatrafik är en sak men det drar vansinnigt lite datatrafik för att köra längre sträckor. Plus att man kan förladda vissa städer om man nu t.ex. kör som bud inne i Göteborg eller annan större stad.

När jag åkte utomlands stoppade jag i ett SIM-kort ifrån T-mobile och "toppade upp" det med en Europa-rate för runt 200:-. Det räckte och blev över i en vecka. Då gick GPS:en ganska ofta. Alltid när vi körde bil. Vi körde Göteborg -> Amsterdam -> Brügge -> Hamburg -> Danmark (köpa öl ftw) -> Göteborg.

Hur ofta måste man köpa nya kartor till Navigon för att ha de senaste?
    Andra avgifter?

20. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Det är enligt mig inte ens jämförbart med Google Maps. Röstanvisningarna är bättre, kameravarningar, möjligheten att välja olika vägar baserat på trafik, hastighetsangivelser och själva gränssnittet är kanon.. bland annat. Jag köpte två års kartuppdateringar för ca 250 spänn om jag inte minns helt fel. Annars är det inga andra kostnader.