nes emulator

Discussion in 'Applikationer' started by spock, Jan 2, 2010.

1. spock

spock Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

laddade hem en nes emulator till min tattoo. Undrar vart man lägger rom filerna.. Kopplar jag in luren till datorn (ubuntu) och kör utforskaren så hittar jag inte sd kortet på luren

2. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Har du valt "Mount" efter att ha tryckt på den notification som dyker upp när du kopplar inte telefonen?

För att veta vart du ska lägga dem behöver vi veta vilken NES-emulator det är du har installerat. Det fanns flera senast jag tittade. :)

3. spock

spock Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

nesoid lite heter emulatorn. Jo jag mountar den och ser dess mobilens mappar.. dock ingen som heter sd bla bla.. kollar jag minnet så har mobilen 2 gig,, vilket innebär att sd kortet ligger där någonstans

4. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det enda du ser när du kopplar telefonen med SBkabel är SDkortet, så du står i rooten på SDkortet om du tittar i telefonens filsystem från datorn.

5. andysign

andysign Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    Installerade denna på morgonen nu och är bara att lägga spelen (rom filerna) i en egen mapp på sd kortet.
    När du öppnar emulatorn så får du leta sj på kortet efter spelen

Jag gjorde en egen mapp som jag döpte till Nesoid och lägger därefter alla mina spel i mappen.

//A

6. Densvenske

Densvenske Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag fick aldrig det till att funka. Jag kom så lång så den laddade spelen men det gick aldrig att spela :(

7. Androidfantast

Androidfantast Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ska man spela emulatorer så verkar det vara tangentbord som gäller i alla fall för det blir ingen känsla att använda skärmen som styrkspak. Testat ett antal emulatorer till Hero och ingen har varit klockren. Kan inte säga att det är bättre med tangentbord för jag har aldrig testat men jag misstänker det. Sen är det många appar och mobiler som inte stödjer multitouch så det hindrar från att lägga till fler knappar på skärmen eftersom de bara kan användas en åt gången. Själv så lade jag in ROM spelen i valfri mapp på minneskortet och öppnade sedan med emulatorn och det fungerade prima. Volymen blev däremot väldigt hög och svårreglerad.