Tror mer på att det är kerneln som gör det. Även om du sa att du inte orkar så får du gärna testa med ext4 (samma fix) och se om du märker skillnad. Hade gärna gjort det, men jobbar arslet av mig så har inte riktigt tid att göra det just nu... 
Edit: Äsch, kunde inte heller hålla mig (Uppdateringsholist?!). Återkommer med resultat!
Edit 2: Håller just nu på att skapa en benchmark mellan de olika Voodoo-fixarna. Vad jag lyckats med än så länge med NILFS2, visar att det inte är lysande att köra på SGS. Det må vara snabbt, men filsystemets snapshots fyller snabbt upp minnet så telefonen kommer att börja klaga över att det håller på att ta slut. Då körs en s.k. garbage collection (tar bort gamla snapshots för att frigöra minnet) och det gör telefonen i stort sett oanvändbar då detta sker.
Dessutom kan det hända att då minnet fyllts upp att du kan förlora data samt att du kanske inte har möjlighet att spara saker, eller installera appar förens garbage collection har körts. Jag vet inte om man kan stänga av snapshots, men så som det ser ut nu så rekommenderar jag INTE att använda fixen med NILFS2.
Last edited: Sep 20, 2010