Ringde och kollade med en kompis. Väggladdaren till Acern ger upp till 1000 mAh vilket är detsamma som Iphoneladdaren. (Observera "upp till", detta begränsas garanterat i telefonen hursomhelst). Usb går alltid på 5V och ska enligt 2.0-standard kunna leverera upp till 500 mA.
Telefonen klarar alltså att ladda om skärmen är avstängd och telefonen inte används. Men om jag t.ex surfar medan jag laddar så ser jag att batteriets temperatur pendlar mellan 39-41 grader C. Och då har jag skärmen på låg ljusstyrka. Enligt instruktionsbok så slår laddningen av över 40 grader (vilken den dock inte verkar göra, den laddar fortfarande vid 41)
Hur ser det ut för er andra, vad har ni för batteritemperaturer under laddning/användning och under bara användning?
Tillägg: Jag vet inte temperaturen den hade när den överhettade. Jag testade ett 3dspel i ca tio minuter och kände att telefonen var väldigt varm. När jag gick ur spelet så såg jag att batteriikonen var röd med ett utropstecken. Då stängde jag av snabbt och tog ur batteriet ett tag. Först efter detta installerade jag Battery Status - Free för att enkelt kunna se tempen.
Last edited: Dec 17, 2009