Off Topic

Discussion in 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' started by Verrox, Oct 15, 2010.

1. Verrox

Verrox Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Nog för att vi har en hel forumsdel som endast går ut på att skriva saker helt icke-relaterade till ämnet som ts skrev om. Men måste vi räkna dessa inlägg som vanliga inlägg, då många är posthorare så tycker jag helt enkelt att inläggen i off-topic delen inte ska räknas till de vanliga inläggen.

Så vad säger admin, bu eller bä?

2. Verrox

MINA ENHETER

Ingen admin eller moderator som kan ge sin syn på detta, vore ju kul att höra vad argumenten är för att räkna tramsposter som vanliga poster.

3. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu är jag ingen moderator men jag kan ju ge en inflikning ändå; det beror lite på vad man väger in i sitt postnummer-antal. Jag själv väger inte in en persons antal inlägg i normala fall. Det kan vara lite av intresse för mig med antalet poster om det är någon jag inte sett skriva något i de trådar och ämnen jag brukar hänga i, men det är vääldigt marginell skillnad.

4. Verrox

MINA ENHETER

Antalet inlägg ger ju en snabb överblick hur aktiv någon är på ett forum, och om 99% av de inläggen är tramsinlägg så ger det ju en felaktig bild av personen ifråga.

Flashback ex. har ju gjort så för att få ner tramset och posthoreriet, för folk posthorar faktiskt. och det har fungerat väldigt bra där imo. :)

5. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Kan väl redan säga att jag har hängt mkt i Sandlådan, men vad spelar det egentligen för roll? Fortfarande inte inlägger som sätter din erfarenhet, om du hänger med. :)

6. Verrox

MINA ENHETER

Det spelar ingen roll i sig, jag är inte emot sandlådan, jag är emot att sandlådan inlägg klassas som vanliga inlägg, när de endast är chatt och one-liners, i stort sett.

Nej, men de visar hur aktiv man är på forumet och diskuterar, eller chattar. Om du hänger med ;)

7. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker inte det spelar någon större roll var folk skriver sina inlägg. Är man aktiv på forumet så är man det oavsett var man väljer att skriva sina inlägg.

De flesta som hänger här på forumet vet vilka personer som har nått att komma med och om de har 100 inlägg eller 10 000 inlägg är inte så viktigt. Snarare borde epitetet "Senior Droid" som bla jag har förärats vara något som baseras på kvaliteten på inlägg och inte bara på antal inlägg. På xda kan man hitta personer som är "Senior member" men är nyreggade och bara har några få inlägg.