Projektet är nu under utveckling igen.
Jag håller på att utveckla tre appar för Pizza.nu, OnlinePizza.se och Mat24. I apparna kommer du kunna göra beställningar på valfri restaurang eller utifrån vart du befinner dig. Du kommer även att kunna spara favoriter så att du snabbt och enkelt kan beställa den där goda Calzonen från pizzerian runt hörnet.
Gör du en beställning med hemkörning så kan appen själv fylla i adressen med hälp av din GPS (detta bör givetvis dubbellkollas).
För er som inte vet det så är dessa tre tjänster/hemsidor byggda på samma grund, men med olika namn och utseende. Det är därför jag utvecklar dessa tre appar samtidigt. Apparna kommer släppas gratis på market.
För de som är registrerade på någon (alla) av sidorna så kan du givetvis logga in direkt i appen och beställa genom ditt användarkonto, och synka dina favoriter.
Appen kommunicerar inte direkt med dessa tre tjänster utan det finns en Google App Engine applikation som sköter det mesta. Detta är för att minimera närverkstrafiken och för att låta telefonen göra så lite arbete som möjligt.
Uppdateringar kommer att postas i tåden, men ni kan även följa min Twitter (@EClaesson) för att se hur det går med appen.
Jag ska även slänga ihop en hemsida när jag hinner med
På hemsidan kommer det finnas en StackExchange/StackOverflow liknande sida för förslag, frågor och hjälp med problem.
Last edited: Jan 13, 2011