Helt OK i båda aspekterna tycker jag. Har inte gjort några direkta tester av batteritiden men jag upplever den som bra.
När det gäller spel så har den orkat med sånt jag testat utan några problem. I benchmarks halkar den efter konkurrensen men i vanlig användning upplever jag aldrig att jag stör mig på att den skulle vara speciellt långsam.
En anledningen egentligen till att inte anse den prisvärd är att Nexus 7 ligger i samma prissegment och presterar bättre i benchmarks. Kolla gärna Swedroid recension där de jämför Nexus 7 och Fonepad. Sen har jag dock inte upplevt touchscreenen som något problem vilket de dock gjorde i recensionen.
EDIT: En issue jag faktiskt har med Fonepad:en är att om man kör Minecraft Pocket edition på den och låter den agera "server" så kan ingen annan android enhet "se den" (och därför inte heller ansluta till den). Låter man någon annan Android enhet vara "server" så fungerar det bra. Sen är den ju intelbaserad vilket jag trodde skulle göra att massor med spel inte fungerade eftersom många lite mer krävande spel innehåller native kod men de jag testat har faktiskt fungerat. Däremot kraschar Play SE appen om man väljer den inbyggda spelaren. Troligen använder den native kod men som bara är kompilerad för ARM men jag har inte kollat loggarna så det är ren spekulation.
Last edited: May 12, 2013