Själv så är jag less på rakapparater. Har kört philipshave i många år men fick för ett par år sen en hyfsat dyr Braun som dock inte passar mig, verkar som att philipshave funkar bättre för min skäggväxt då jag får gnugga så förbaskat med Braunen & ändå så blir jag aldrig nöjd med rakningen.
Återgick till svindyra Gilette kassetthyvlar som dock ger överlägset resultat jämfört med apparaterna. Ang att vanvårda huden som nån skrev så är det mest en fråga om förberedelser, huden/skägget ska vara rejält uppmjukad så det lämpliga är att raka sig efter duschen. Viktigt också att aldrig raka sig mothårs.
Nu har jag gått steget längre & beställt ett rakset med en riktig dubbelbladshyvel samt Raktvål,rakborste & tvålkopp, nu är det tänkt att rakningen ska bli en konstform
Har inte fått grejorna än & är lite spänd. Att använda såna här grejor är ju inget för den stressade utan det får ta tid, annars så kan det bli blodigt
Har dock läst mycket & detta eller rakkniv är ju det klart bästa sättet att få en så hudnära rakning som möjligt, dock inte lätt & gör man fel så kan man få problem.
Kolla in produkterna på
www.gents.se
Last edited: Jul 21, 2011