Från Halebop supportens chat som jag precis avslutade, angående när man kan förväntas få sin SGS2 om man beställer idag: "Halebop Support, Sandra Preliminärt kommer vi få in denna mobil den 12/5. Vi har inte fått några bekräftelser på hur många vi kommer att få. Vi kan inte säga exakt när du kommer få den om du beställer idag"
Rätt så väntat,jag ska beställa från dom och ställer in mig på att det kan ta tid Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
För att få klarhet i vad som gällde så chattade jag med Halebop igen och nu så gäller 20/5 igen (en timme efter andra beskedet) då dom inte kan se exakt när dom får in telefonerna (konstigt) men det kan ändras igen om dom får in dom tidigare, så det sista dom sa var att dom ska komma in preliminärt den 12/5 och att det tar ytterligare några dagar innan jag som kund får den. Aldrig haft Halebop, men börjar reda ångra detta, med all vilseledande info man får.
Kanske läge att avbeställa och gå in på stan under lunchen och höra sig för med phonehouse och telia? Är det någon som vet om man kan köpa telefonen med Halebopabb i Telias fysiska butiker?
Hm, fortfarande inget svar från halebop via mail. Jag antar att det är många som bombarderar dem med frågor om leveransdatum
Då var det dax att hämta sin nya mob, god damm it, vad snabbt det gick. Tack pccity, tack posten, tack Samsung 10:29 Coop Konsum Hammarby Sjöstad Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
Svar från Telenors kundtjänst Fick just svar från Telenors kundtjänst: ``Vi vet att vi kommer kunna börja leverera telefonen denna vecka med vi kan fortfarande inte ge ett exakt leveransdatum tyvärr``
Ni som har svensksålda telefoner, kan ni berätta här ifall den har samsunglogga på framsidan eller inte, samt om MHL-kabeln medföljer i kartongen? Då kanske vi kan få bukt med de rykten som cirkulerar :-)
ni som beställde från pccity när gjorde ni beställningen? Är det någon från elgiganten som fått något besked om era mobiler är skickade och isåfall när beställde ni ?
katsching brukar alltid köpa hos katching och alltid få grejorna bland de första. Den här gången verkar det som dom fuckat up på nåt sätt. Ringde och frågade varför de inte anger något leveransdatum på hemsidan när det står 12/5 på samsungs hemsida. de kunde inte ge något svar. Inom några dar sa dom. Blir nog ingen före helgen med andra ord. FAAAAN
Jag var nere och förhandsbokade ett exemplar av S2an i Telias butik. Så visst borde det gå med Halebop. Han sade även att jag skulle få en av telefonerna i den första leveransen då det inte är många som har gått ner till deras fysiska butiker och förhandsbokat.
Jag har aldrig beställt från Katshing tidigare, men mitt första intryck är ju inge vidare när det blir så här. Jag chattade nyss med dem och det enda de kunde säga var att jag hade plats 31 i kön och de visste inte hur många telefoner de skulle få i första leveransen, alltså kunde de inte svara på om jag får min. Till råga på det så vet de inte ens när första leveransen kommer. "Förhoppningsvis den här veckan" Blir galen. Kan det vara värt att annullera ordern och gå in och beställa på en fysisk teliabutik kanske?