Fråga: Releasedatum

Discussion in 'Galaxy Nexus - Allmänt' started by Bobby, Oct 25, 2011.

1. ngr

ngr Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag beställde den 18/11 :-*

2. Nemlejh

Nemlejh Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Pratade med Halebop i morse igen och hon sa då bara att de inte hade någon ny info. Kanske inte så konstigt då det va straxt efter att de öppnat.

Sitter i ny kö nu för att prata med dom. Verkar vara ett riktigt lotteri vad de säger beroende på vem man kommer fram till på kundsupporten och det verkar vara så hos alla bolag.

Börjar tro att det inte är Samsungs fel hela denna cirkus utan att vissa personer på kundsupport gärna vill locka till köp och därför ger lite väl positiva uppgifter till och från.

Om man använde den taktiken på mitt jobb skulle jag få sparken direkt.

Fredrik88 likes this.
  3. benny_olsson

benny_olsson Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej igen. Det kanske finns endel som finner nöje i posta en massa trams, och ljuga ihop historier om ditten och datten, jag är inte en av dom. Så ord som troll, idiotjävel etc betackar jag mig.

Jag fick ett mail tidigare under kvällen och blev mäkta glad då jag väntat på nexusen så det nästa värker i kroppen.

Här är källkoden till mailet om det kanske är till någon tröst...

Delivered-To: [email protected]
    Received: by 10.180.14.133 with SMTP id p5cs261713wic;
    Wed, 7 Dec 2011 08:04:55 -0800 (PST)
    Received: by 10.152.104.167 with SMTP id gf7mr12116601lab.46.1323273894061;
    Wed, 07 Dec 2011 08:04:54 -0800 (PST)
    Return-Path: <3Online@tre.se>
    Received: from webmail.tre.se (mailer4.tre.se. [80.251.192.142])
    by mx.google.com with ESMTPS id ip8si1137778lab.43.2011.12.07.08.04.53
    (version=TLSv1/SSLv3 cipher=OTHER);
    Wed, 07 Dec 2011 08:04:54 -0800 (PST)
    Received-SPF: pass (google.com: domain of [email protected] designates 80.251.192.142 as permitted sender) client-ip=80.251.192.142;
    Authentication-Results: mx.google.com; spf=pass (google.com: domain of [email protected] designates 80.251.192.142 as permitted sender) smtp.mail=3Online@tre.se
    Received: from u1002mcz.omaccess.net (10.44.12.65) by relay.3internal.local
    (172.20.30.134) with Microsoft SMTP Server id 8.3.192.1; Wed, 7 Dec 2011
    17:04:53 +0100
    Received: from u1768pzz (u1768pzo.omaccess.net [10.33.2.107]) by
    u1002mcz.omaccess.net (8.11.6+Sun/8.11.6) with ESMTP id pB7G4rR23336 for
    <[email protected]>; Wed, 7 Dec 2011 17:04:53 +0100 (MET)
    Date: Wed, 7 Dec 2011 17:04:53 +0100
    Message-ID: <1830252124.51323273893177.JavaMail.psoft@u1768pzz>
    From: <3Online@tre.se>
    To: [email protected]
    Subject: Information om din order
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Return-Path: [email protected]

Hej!
    =20
    Din best=C3=A4llning =C3=A4r nu skickad. Paketet kommer att levereras till =
    ditt utl=C3=A4mningsst=C3=A4lle om ca 2 arbetsdagar. N=C3=A4r paketet finns=
    att h=C3=A4mta ut kommer du att f=C3=A5 hem en brevavi d=C3=A4r du kan se =
    sista datum f=C3=B6r uth=C3=A4mtning. Om du inte h=C3=A4mtar ut paketet kom=
    mer du att f=C3=A5 hem en faktura f=C3=B6r returfraktkostnaden.

Klicka p=C3=A5 l=C3=A4nken f=C3=B6r att f=C3=B6lja din leverans: http://www=
    .posten.se/tracktrace/TrackConsignments_do.jsp?trackntraceAction=3DsaveSear=
    ch&loginHandlerImplClass=3Dse.posten.pse.business.logistik.trackandtrace.im=
    pl.LoginHandlerImpl&internalPageNumber=3D0&consignmentId=XXXXXXXXSE
    =20
    V=C3=A4nliga h=C3=A4lsningar
    3

snapdragon, ngr and Fredrik88 like this.
  4. wintersun

wintersun Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur beställde du? Från hemsidan eller via telefon? Och när?

5. beejizzle

beejizzle Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad säger Posten.se när du kollar refnumret då? Finns det ens någon sådan försändelse?

6. Mircwar

Mircwar Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Då ber jag om ursäkt Benny. Men som en sa så hade tydligen Tre ingen mailadress som är [email protected]

7. alexm

alexm Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Får be om ursäkt i så fall men du måste förstå att det du sa inte lät något troligt när de på Tre sa emot både att de fått in luren och mail-adressen. Men jag vet att kundtjänst kan ha helt fel ibland, därför skrev jag att jag hoppades du talade sanning.

Last edited: Dec 7, 2011
  8. Fredrik88

Fredrik88 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det brukar alltid dröja lite innan man kan följa sin kolli på posten.se. Imorgon kommer han att kunna följa sin order.

9. Nemlejh

MINA ENHETER

Så fort man får ett kollinr så kan man se att en notifikation är skickad till posten om att paketet kommer inkomma senare samma dag. Så man ska i stort sett kunna se det samma tiondel som man får ett kolli nr.

10. benny_olsson

MINA ENHETER

En sökning på posten säger att det inte finns ett sådan kollinummer. Antagligen så är den inte registrerad, utan väntar att plockas upp av posten i morgon, det hoppas jag verkligen (Då kanske den kan levereras på fredag?!).

Jag beställde inte telefonen själv. Utan en kollega som administrerar vår avdelnings telefoni gjorde det. Jag bad honom ringa beställa telefonen. Företagskundtjänst sa att dom inte kunde lägga beställningen vid det tillfället.

Men sedan ringde dom upp honom en eller nån dag senare och meddelade att ordern nu var processad och att den troligtvis skulle levereras i början av december. Kommer faktiskt inte ihåg exakt när detta var.

11. Nemlejh

MINA ENHETER

Pratade precis med Halebop igen. Som sagt verkar vara en jäkla skillnad på info, här är konversationen:

"Hej!

Vissa butiker verkar ha börjat skeppa ut Samsung Galaxy Nexus till sina kunder. Undrar nu om ni har fått in någon ny info under dagen? Vet ni hur många ni får och om jag kommer få ngn i första utskicket?
    20:11:49 Halebop Support, Jonas

Välkommen till livechatten!
    20:11:51 Halebop Support, Jonas

Hej! Ett ögonblick så ska jag kolla upp ditt ärende.
    20:12:43 Halebop Support, Jonas

Vi har tyvärr inte fått någon ny information gällande telefonen.

20:14:07 Jag

Verkar vara väldigt oloika info, En Linda har 19.54 ikväll sagt att ni börjar skicka den på måndag ut till kunderna. Konversationen finns på ett stort androidforum. Brukar det vara så här rörigt med informaition när det släpps nya telefoner?

20:17:27 Halebop Support, Jonas

Senaste informationen vi har är att vi förhoppningsvis kommer kunna börja leverera den på måndag."

12. Fredrik88

Fredrik88 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Så var det inte när jag jobbade på tres kundtjänst förra året. Det tog ca 1 dag för kunden att kunna följa sitt kolli. Times change. Kanske det är annorlunda nu?

13. benny_olsson

MINA ENHETER

Det stämmer inte riktigt. I alla fall dom försändelserna vi skickar med posten. Jag kan skriva ut en adresslapp med Kolli-id, dock blir inte försändelsen sökbar förens posten har processat den.

Jobbar inte på lagret så jag vet inte exakt hur det fungerar, men så har det iaf varit då gånger jag skickat något privat ifrån jobbet (har då inte kunnat söka på försändelsen förens morgonen därpå)

14. Nemlejh

MINA ENHETER

Ja då har de antingen blivit sämre (vilket de förmodligen har blivit med tanke på den stora omorganisation de har genomgått efter sammanslagningen med danska posten). För när jag jobbade där så fick vi in ett nr så fort det togs i bruk och då lades det upp en anmärkning om att paketet va på väg till posten för sortering.

Detta har även när jag senare jobbat med att skicka paket varit proceduren. Nu har jag inte gjort det senaste 2 åren så kan ju som sagt blivit till det sämre.

15. Reinhold

Reinhold Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Telenor för 30 minuter sedan: Ska komma in till lagret under morgondagen. Precis som dom sagt alltså, 8/12.
    Sen beror det ju på när dom får in telefonerna och hur snabba lagret är på att skicka ut också. Med bra flyt så kan vi alltså ha telefonen på fredag. Med bra djävla flyt! (Händer dock inte mig...)

Sedan fick jag även mejl från en säljare (inte Telenor) som jag brukar köpa nya telefoner av. Han sa att Brightpoint haft problem (inbrottet) och att delar av leveransen av Nexus därför riskerar att bli försenad.

Vem får först? :D

16. Chiliringen

Chiliringen Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Då var jag bara futtiga tre dagar efter dig, vilket innebär att du nu lovat mig att jag får den med första leveransen ;)

17. vhek

vhek Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

:)

Prata med 3:s kundtjänst. Han sa att dom får in den imorgon och att jag skulle ha den på måndag.

18. thepogge

thepogge Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Dem har sagt vid flertalet tillfällen att leverans tiden ligger på 2 veckor vilket är groteskt! Skandalöst, vafan jag beställde en gitarr en lördag från tyskland den var utanför dörren på tisdagen veckan därpå för 150 ynka kronor.

Håller med, det är till och med så att jag hinner nog GÅ dit med bara fötter innan den anlänt till min brevlåda.

Last edited: Dec 7, 2011
  19. tribute87

tribute87 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Snackat med Telenors kundtjänst. 30 minuter sedan ungefär. Hon sa att telefonerna börja skeppas ut till kunderna i slutet på veckan.

OT- Hamnat i ett dilemma. Jag beställde ett nytt abonnemang under kampanjperioden hos telenor. Nu har dem samma erbjudande och från och med idag kan jag förlänga mitt gamla abonnemang. Undrar om det är värt att avboka det nya och förlänga nu :s. Vetifan hur jag ska göra... Vill ju ha telefonen så fort som möjligt men är orolig att det ska ta två,tre veckor extra

20. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

MINA ENHETER

Behåll det du beställt och när du fått det så flyttar du bara över gamla nr till det nya abonnemanget och säger upp gamla.