ROM Manager

Discussion in 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' started by Rozeman, Feb 24, 2011.

1. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har alldeles nyss installerat ROM Manager i tron att jag skulle få Clockworkmod Recovery. Här http://darky.ficeto.com/community/index.php?threads/information-pre-requirements.52/ står:
    Efter att jag startat ROM Manager, valde jag "Installera ClockworkMod Recovery" och detta gick bra. När jag sen i menyn "Starta om i Recoveryläge" borde jag väl kommit in i just CWM-menyn? Men det gjorde jag inte utan i den vanliga recovery-menyn. Varför?

2. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det där undrade jag just igår, trots att jag installerat Clockwork förut och borde komma ihåg hur man gör..
    Kom just på att man nog ska flasha "update.zip" som plötsligt ligger på sd-kortet..

3. Rozeman

MINA ENHETER

Ok, jag kollade i Astro och ser att jag har en update.zip i roten på SD-kortet. Tack för tipset! I vanliga recovery-menyn väljer jag då alltså "apply sdcard: update.zip" för att få CWM?

4. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Yes.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

5. emilh

emilh Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Funkade det och isf vilken android version körde du på?

Jag kör stock 2.2.1 men vill ha clockwork recovery, känns bra o kunna ordna med backuper och lite annat, typ flasha in småsaker.

6. Rozeman

MINA ENHETER

Dey funkade perfekt efter att jag kört "apply sdcard: update.zip" två gånger. Den första gången "bet" det inte.
    Jag har en stock 2.2.1 men jag funderar på att flasha in en Doc's ROM, det var ju liksom det som var min tanke med CWM.

7. elof

elof Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Då tycker jag att du kan snegla på min lathund för att minska risken för annat strul. :-)

8. emilh

emilh Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

fast installerar man CMW direkt så slipper man ju nedgradera för o få 2e först.

9. elof

elof Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det stämmer. Jag kommenterade mest meningen "jag funderar på att flasha in en Doc's ROM, det var ju liksom det som var min tanke med CWM". .

Om Rozeman ändå tänker installera Doc så kan han snegla på min info för att minska risken för tok. Lathunden är ju trots allt baserad på just Doc's ROM.

Rozeman likes this.
  10. Rozeman

MINA ENHETER

Tack för din eminenta lathund!

11. elof

elof Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kul att du gillar den.

Jag säger som jag sagt till alla andra: Om du hittar fel (även om de är pedantiska) så säg till ...eller om något saknas ...eller om något är oklart...

12. emilh

emilh Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

JAg kör senaste 2.2.1 med JS8, har rootat och fått det funka bra, installerad ROM manager via market och tänkte lägga in CWM recovery, gjorde enligt instruktionerna och klickade på install recovery, men startar ändå upp i vanliga recoveryn 3e. Har testat att klicka på install uppdate zip i vanliga recoveryn men får bara upp en fail ruta, har provat flera gånger, både i rad och efter att ha startat om.

Nån som har en idé om hur man ska gå till väga?

Edit
    Testade ta bort update-zipen och göra om det. Men får samma meddelande. E: failed to verify whole-file siganture
    E: Signature verification failed, installation aborted.

Edit 2, inser att problemet är att det är 3e och inte 2e, men förutsatte lite som smått att det problemet var löst vad gäller att installera cwm recovery från ROM manager appen om man har root. Har nån en lösning så är det välkommet. Förstår att det skulle lösa sig om jag flashar in en kernel med det inlagt, men nu provade jag den här varianten för att ha den så "stock" som möjligt. Kanske får bli en CF root men det fanns inte js8 där nu när jag skulle root, men verkar ha kommit nu.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=900920&highlight=cwm&page=3
    enligt denna tråd så verkar det kört

Last edited: Mar 19, 2011
  13. pata88

pata88 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har samma problem.. Nån som vet en lösning?

14. emilh

emilh Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Lösningen blev att använda cf-root ist, då får man 2e recovery, funkar med update zipen då!

15. JohNan

JohNan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Eller så flashar ni Voodo-kernel. Då får man CWM, root, lagfix och ljudförbättring. Inga konstigheter.

16. emilh

emilh Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

jo, fast känner inget behov av laggfix nu med js8, ville ha så stock som gick. Kan hända att jag flashar nått i framtiden men då kan man ju använda sig av cwm ist för odin. Vore kanske nått med ljudförbättringen, får se om det mognar fram med tiden.