Jag har Galaxy S3n med 4G. Detta med
Tele2 som operatör. Måste klämma in och svara på det personen ovan mig skrev.
Anledningen bakom att enbart
Tele2 och Telia följt av
Halebop har S3an med 4G är att dessa operatörer är de som kommit längst med sin 4G utbyggnad. Övriga har alltså ingen möjlighet att på ett bra sätt erbjuda 4G vilket skulle resultera i ett oekonomiskt läge för dessa.
Men. Åter till mina åsikter kring telefonen.
Där jag står idag är jag mycket osäker på om jag någonsin kommer att vilja använda en enhet utan 4G som huvudtelefon. Väldigt tveksamt.
På Galaxy S3n med 4G fungerar anslutningen extremt bra. Svarstiderna är mycket bra och chippet för LTE svarar alltid med väldigt höga hastigheter där bra täckning finns.
Som pricken över iet har enheten 2GB ram vilket precis som 4G är en framtidssäkring.
Galaxy S3 utan 4G är framtidssäkrad även den på grund av sin fyrkärninga processor. Fundera då över vad 4G i kombination med denna processor innebär. En trevlig kompott.
Angående de problem användare har och har haft med sina enheter är operatörsrelatetat så långt jag är medveten. Detta eftersom problemet är sporadiskt och i stort Teliarelaterat.
Detta betyder att dessa problem med tiden kommer att försvinna helt.
Personligen har jag haft 0 problem med min enhet. Den kopplar på någon sekund ner till 3G/GSM om någon ringer eller om jag vill ringa.
Detsamma gäller för byte från GSM/3G till 4G. Det tar 10-15 sek efter att samtalet i fråga avslutats. Perfekt med andra ord.
Jag hoppas att ovan på bussen ihopslängda text är läsbar och intressant för dig.
Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
Click to expand...