Seg gps

Discussion in 'Hero' started by zkoa, Feb 18, 2010.

1. zkoa

zkoa Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hallå.
    Jag tänkte bara höra om det är nån mer som har problem med en seg gps?
    När jag slår på gpsen (utomhus såklart) så tar det cirka 5-10 minuter innan den hittar mig.
    Är det någon mer som upplever detta?

2. hkkla

hkkla Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du slagit av a-gps tro? a:et i a-gps står för att telefonen kollar med en mobilmast var den befinner sej på ett ungefär och sedan börjar den lyssna på satelliter.

3. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Detta är en sanning med modifikation, man kollar inte med masten i sig utan med en server som kan på fler än ett sätt snabba upp positioneringen. Men precis som hkkla säger så låter det som om TS har slagit av den delen och då tar det evig tid för gps'n i mobilen att låsa på satelliterna, speciellt om man är mitt inne i en stad bland höghus.

4. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag vill härmed prova en liten teori angående detta.

Jag har själv upplevt att helt plötsligt slutade A-GPS'en att fungera på min Hero. Inte nog med att A-GPS'en slutade fungera... e-mail notifikationen slutade oxo att fungera ungefär samtidigt. Inte nog med detta, jag hade installerat rätt många appar så att jag hade runt 14MB kvar av minnet i telefonen. Det är detta med minnet som jag har en liten fundering om.

Jag skulle vilja be trådskaparen att ta reda på hur mycket minne han har kvar i sin telefon... Menu > Settings > SD card & phone storage > kolla under Internal phone storage.

Jag löste mitt problem med en frabriksåterställning.

Min teori är att det har att göra med för lite minne i telefonen... men jag har inte direkt någon vidare lust att installera lika många appar igen... nu har jag iofs runt 75MB ledigt...

5. B1ny

B1ny Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hero har vel ikke a-gps? Har ihvertfall ikke funnet noe sted i innstillingene hvor du kan skru det av og på.

6. zkoa

zkoa Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hmm, ja, jag har bara 16mb ledigt, så det kanske är nåt skumt med det?
    Jag har ändå tänkt att göra en liten rensning bland mina installerade appar, och se om det hjälper lite. Orkar dock inte att göra en fabriksåterställning, speciellt inte nu när 2.1 verkar komma snart. :)

7. zkoa

zkoa Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Dock så hittar jag inte vart jag skulle kunnat ha slagit av detta. Hittar ingen inställning om det.

8. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    På min magic så är det under settings -> Location -> Use wireless networks. Denna tillsammans med "Use GPS Satellites" gör att du låser snabbare.

9. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Hmmm... undrar om det faktiskt kan vara en bugg under 1.5?? Men nog fan blev telefonen lite skum när man fick för lite minne pga alla appar man hade installerat..

Aja, man får hoppas på att HTC's tränade apor har löst det i 2.1'an...