Fråga: Sekundvisare

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av gurra55, 15 jan 2017.

  1. gurra55

    gurra55 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är ute efter en app till min huawei watch som visar sekundvisaren även i ambient mode. Helst en analog visare. Någon som har något tips?
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Den funktionen är avstängd då det skulle ta för mycket batteri. Har nämligen precis haft kontakt med en utvecklare om liknande funktion.
     
  3. gurra55

    gurra55 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Finns det något program som gör att klockan inte går in i ambient läge? Det finns ju olika på en del klockor 25, 30 upp till 60 sekunder har jag hittat.
     
  4. AppGlobe

    AppGlobe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2016
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6p

    I ambient mode uppdateras skärmen endast 1 gång per minut. Att visa sekunder då skulle visa sekunderna som frysta i 1 minut. Alltså vore det helt meningslöst. Anledningen att ambient mode uppdateras endast 1 gång per minut är för att spara på batteriet. Batteriet skulle ta slut på under 1 timme annars + klockan skulle sannolikt bli väldigt varm.

    Det du kan göra är att använda en watch face -app där du kan ställa in "Display sleep". Alltså hur lång tid det tar innan klockan går in i ambient mode. Förinställt tror jag är ca 5 sekunder. Skulle inte rekommendera längre än 20 sekunder. 60 sekunder som jag såg du nämde tycker jag verkar väldigt lång tid om man är intresserad av att slippa ladda batterit ofta.
    Brukar vara watch face -appen själv som ev. har denna "Display sleep" finess, men det kanske finns separata appar för just "Display sleep".