Service/reparation

Discussion in 'Desire HD' started by PeterD, May 12, 2011.

1. PeterD

PeterD Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tänkte bara tala om att det verkar gå att få bra service på HTC telefoner ändå.

Jag lämnade in min förra måndagen sent på eftermiddagen och fick precis ett samtal att den är klar att hämta i butiken nu idag :D

De hade bytt mainboard på den så det betyder väl att det bara är skalet kvar typ :P

Hoppas bara det löser mina problem med att den hänger sig efter vissa samtal så det inte går att ringa till eller från telefonen.

P.S Den var rootad också och har inte hört någon om det heller. Fast jag la tillbaka original romen iofs.

Sen vet jag inte om det är Anovo den varit hos heller, men jag antar att det är dit alla Htc's telefoner går för service. Jag får återkomma när jag hämtat den.

2. PeterD

PeterD Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har hämtat den nu och det var Anovo som har lagat den. De har bytt main board på den.

Root och sånt är ju borta eftersom jag laddade in stock rom innan jag skickade in den. Men det verkar som det är samma radio som jag hade innan kvar iaf.

Det va inte 2.3.3 installerat heller så det underlättar ju lite när det är dags att roota om (håller på just nu).

Känns lite lättare att man kan få root och kunna köra tillbaka en gammal backup som jag tog innan den skickades in :)