Silikonskydd

Discussion in 'Optimus 2X - Allmänt' started by creeel, Jun 20, 2011.

1. creeel

creeel Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena. En liten snabb fråga bara.
    Idag åkte telefonen i asfalten med klarade sig med bara några repor på batteriluckan, som tur var.
    Så nu bestämde jag mig för något slags skydd även om den blir klumpigare och fulare.
    Någon som köpt detta? Är det bra i så fall? Om iZound Silicone Case LG Optimus 2X Black från Teknikmagasinet
    Det är säkert som vilket annat silikonskydd som helst, men men, tänkte fråga ändå. Eller rekommenderar ni något annat kanske?
    Tackar på förhand!

2. brygus

brygus Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Råkade utför samma incident för inte så länge sen och bestämde mig för att köpa ett skydd och med dålig erfarenhet efter ett silikonskydd på min gamla hero som blev klibbigt efter ett tag så bestämde jag mig för att köpa ett i TPU "jelly" som är styvare och hårdare än silikon som enligt mig är bättre med tanke på att smutsen inte lika lätt kommer in i mellan skyddet och telefonen. Nackdelen är att det är plastigare känsla och att telefonen kan bli hal om man har t.ex. svettiga händer.

Vet inte om mitt tips är till så mycket hjälp :) men om du är intresserade så jag köpte mitt skydd på Ebay för knappt 30kr och är super nöjd.

Det skydd som jag köpte: LG OPTIMUS 2X P990 JELLY TPU COVER CASE ACCESSORIES NEW | eBay

Ett som jag tror är snyggare irl :) :LG OPTIMUS 2X P990 JELLY TPU COVER CASE ACCESSORIES NEW | eBay

Det finns ännu billigare varianter

Last edited: Jun 21, 2011
  3. creeel

MINA ENHETER

Tack för tipset! Jag köper nog ett sådant istället. Men hur är det man handlar från ebay nu igen? Går det genom paypal eller liknande? Går det handla utan att göra ett konto på vare sig ebay och i så fall paypal?

4. LarsGunnar

LarsGunnar Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tja !

Köpte ett Storm shell ifrån Lux-case
    Storm (Blue) LG Optimus 2X Cover
    Det är transparent men det ser jag inte just nu, därav länken till blå.
    Grym passform och bra att hålla i.
    Kostade 168:-
    Mvh LG

5. brygus

brygus Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror du måste ha ett konto och jag betalade iaf via paypal, finns säkert andra betalmetoder också men den var smidigast :)

6. creeel

MINA ENHETER

Det blev ett från Ebay nu, det andra du länkade.
    Jag gjorde ett konto på ebay och sedan handlade som gäst på Paypal.
    Det har jag gjort varje gång nu när jag har köpt t.ex. spelet minecraft och handlat från andra sidor mm. Och jag använder inte E-kort tjänsten från swedbank, kanske lite dumt.
    Jag hade ett konto på Paypal först men något krånglade så jag tog bort kontot och har handlat som gäst sedan dess.
    Gäst kanske det inte kallas, men ja ni fattar, handla utan att logga in..

Har ni konton på paypal när/om ni handlar, eller kör ni utan?