Skärm frågor..

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by cooltman99, Jan 4, 2011.

1. cooltman99

cooltman99 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har e Samsung Galaxy S som ni säkert förstår.. :-P Jag använder mig av invisible shield på både framsidan och baksidan av mobilen i dagsläget. Är det värt att fortsätta göra det, eller är redan skärmen (den viktigaste..) ganska tålig mot repor mm? Hur gör ni andra som är lite insatta i Samsungs skärm? Med/utan skyddsfilm mm?
    Tacksam för svar! O:-)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

2. zetar

zetar Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag köpte min SGS precis när den kom till sverige (innan midsommar). Jag har aldrig haft något skärmskydd och jag har inte en enda ynkaste repa på skärmen. Och jag har inte varit speciellt rädd om den. Ok, jag har så klart inte nycklarna i samma jeansficka.
    Grymt starkt material i skärmen.
    Baksidan är ju dock ganska repig, men den är ju gjort i plast.
    Dock är "glidlagret" (eller vad man ska kalla det) borta sedan länge.
    Dvs när luren var ny så gledfingrarna lätt över skärmen. Nu blir det lättare flottfläckar och om jag verkligen gör skärmen ren (med fuktadmicroduk) så är skärmen rätt sträv.

3. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Skärmen tål väldigt mycket ja. Jag hade invisible shield pch det var SJUKT skönt att ta bort den :D Mycket bättre känsla. Tappade luren i asfalt med skärmen före en gång men det var precis innan jag tog bort skyddet så ska inte klaga, den räddade mig. Men ska aldrig använda nåt igen ändå ;)

Sen tål ju skärmen väldigt mycket, har inga repor på den och kört utan skydd ett bra tag.

4. cooltman99

MINA ENHETER

Baksidan skiter jag nästan i hur den ser ut.. För min "plastfilm" som e på skärmen blir ju ruggit tallig väldigt snabbt samt känns seg när man drar fingret över den :-$ Så det blir nog att ta bort all jobbig plast å köra utan ett tag iaf ^^ Sen e det ju bara till att kleta på en ny film om skärmen inte känns skön :-P

Skickat från min SUPER grymma SGS with Darky's ROM*

5. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag körde med invisible shield med förut. Inget bra glid på skärmen med det. Men ville ändå ha något skydd på skärmen. Köpte ett 2pack med skärmskydd på teknikmagasinet för 99kr Ett något hårdare material i det. Men glidet är grymt bra. Och 2 st för 99kr ju helt ok.

6. cooltman99

MINA ENHETER

Jag tog precis bort min Invis, och mobilen känns ju som ny igen :-D Men har du något märke på det som du köpte? Kan vara intressant i framtiden.... ^^

Skickat från min SUPER grymma SGS with Darky's ROM*

7. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Jag har haft min mobil sen den släpptes. Har använd ett skärmskydd i 4 dagar i början. Har inte en enda repa i skärmen. Har den på jobbet (jobbar i en skitig hamn). Däremot så har jag fått en irriterande repa på Home-knappen. Och den är inte lätt utbytbar skulle jag tro. Varför man inte använt samma material i den är ju ett mysterium.
    I vilket fall som helst så skulle ju inte ett skärmskydd hjälpa då ändå, det täcker ju inte knappen.

8. ArWo

ArWo Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har haft min SGS sedan september, inte en enda repa på skärmen, kanske något på baksidan. Däremot har skärmen ändå gått sönder (vilket verkar höra till ovanligheterna så oroa dig inte) så den är nu på lagning. Alltså displayen slutade visa halva bilden (inga sprickor i skärmen).

Alltså oroa dig inte för glaset, det är troligen mer hållfast än resterande delar av telefonen (gorillaglass).

9. 1an

1an Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har haft min någon månad och jag har redan fått en repa, ingen aning om hur den kom dit, mitt på skärmen sitter den. Repan är inte alls djup men man känner den med nageln om man skrapar mot den. Den syns däremot ingenting när man använder telefonen utan endast om man kollar i starkt ljus i vissa vinklar. Jag ångrar såklart att jag inte haft skärmskydd på.

10. Kreftan

Kreftan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

det absolut bästa skyddet om man ska använda något måste ju vara de här billiga kina skydden man kan köpa från typ tradera? eller ja bästa och bästa men.. jag jobbar i verkstad så därför jag har sånt skydd och så byter jag med typ 2 månaders intervallen. Fingrarna glider ju bättre på de skydden än utan skydd till och me

11. cooltman99

MINA ENHETER

Det lät ganska intressant, eftersom dom knappt kostar något heller.. Tackar för tipset! ;)

Skickat från min SUPER grymma SGS med Darky's ROM**

12. swematte

swematte Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har haft min sen aug.inte en repa på den.sjukt bra skärm faktiskt.