Diskussion: Skärmskydd

Discussion in 'Nexus 4 - Allmänt' started by Nappandroid, Jan 30, 2013.

1. jShoota

jShoota Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Haha, är det bara jag som fortfarande kör med plasten man får med mobilen? Jag tycker det fungerar riktigt bra jag. Annars har jag aldrig skydd längre då jag ledsnade på det helt enkelt! MEN, min Galaxy note är så repig att det inte finns hahaha.. S3:an var inte så repig däremot sprack skärmen.. Vi får se med min nexus 4:a..

2. Nappandroid

Nappandroid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur är ditt Zagg skydd? Täcker det hela framsidan? Jag köpte några billighetsskydd, helt okej känsla med dem, men de täcker egentligen inte mycket av framsidan. Naturligtvis täcker det hela skärmen, alltså touchområdet, men inte längst ut i kanterna av telefonen. Lite dåligt, dock betalade jag nästan inget för dem.

3. cogli0ne

cogli0ne Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag föredrar känslan med de hårda skydden som man installerar torrt, tycker zagg och copter är lite för mycket apelsinskalskänsla.

Men häromdagen beställde jag ändå xtremeguard från eBay, mest för att testa och för att jag behövde ett skydd för baksidan också nu när jag bestämt mig för att skippa tpu.

Xtremeguard var billigt och lätt att installera, och går ända ut i kanterna.

Jag tycker känslan är mindre apelsinskal än copter och zagg, men hårda skydd känns fortfarande bäst imo...

Men xtremeguard är klart godkänt och jag är nöjd med skyddet, trots att det kräver blöt installation och inte är hårt.

Last edited: Feb 7, 2013
  4. Exxpert

Exxpert Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Olika hela tiden..

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Olika hela tiden..
    Jag tycker väl att det funkat bra, sitter som du säger ändå ut i kanterna och skyddar. Däremot så har mitt släppt lite i kanterna vid kameran och närhetssensorn, vilket har gjort att limmet släppt lite så jag fick klippa bort lite av skyddet där uppe.. Eg är det i mitt tycke för mycket friktion med den här typen av skydd. Men har svårt att se att det skulle finnas något bättre alternativ..

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2