Skalfråga

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by Fröken Svår, Dec 9, 2015.

1. Fröken Svår

Fröken Svår Baby Droid Medlem

Telefon:
    iPhone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 6
    Hej!
    Nu är det iofs inte en androidmobil jag har (längre) men eftersom ni är så otroligt duktiga här å i grunden så är ju en mobil en mobil... så undrar jag hur jag ska tänka.

Min nuvarande mobil lider för tillfället av spräckt skärm (landade med skärmen först på ett mikroskopiskt gruskorn lr nått), så jag gick till teknikmagasinet å frågade vad de rekommenderade för skal för att min nya telefon (iphone 6) (som jag inte tänker röra förens jag inslutit den i bubbelplast eller nått), självklart så plockade killen bakom disken fram det absolut dyraste de hade (800kr) vattentätt ner till 2 meter å allt va det var, blev mest irriterad på att han direkt tog den dyraste, om ni kanske förstår hur jag menade, (de har ju ett antal andra extremskydd med) så jag bad om att få återkomma. Vill inte ha det absolut dyraste (eftersom de har lull-lull som inte är nödvändigt) men vill ha ett som överlever att landa på skärmen.

Så nu till min fråga;

Vad rekommenderar ni? Tänkte först köpa ett Griffin Survivor skal, men sen funderade jag på om det kanske var överdrivet, (är inte direkt ute å springer i skogen å telefonen riskerar inte direkt att skadas i jobbet (studerar) ) men är iofs mamma till en snart två åring, å han får ju tag på telefonen ibland.

Sen tänkte jag om jag skulle ta typ ett otterbox commuter eller otterbox symmetry (med något bra skärmskydd - men då är man ju uppe i prisklass som de skalen med skärmskydd).

Tl;dnr: Hur skyddar ni era mobiler i premiumprisklassen? Vill ha ett skal som gör att mobilen överlever att landa på skärmen.

2. Azur

Azur Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade kört med ett skärmskydd (Tempered glass). Det skyddar skärmen rätt bra, och borde duga till att rädda telefonen i vardagssituationer. Jag har haft mina telefoner så rätt länge nu, då jag hatar hur klumpiga telefoner blir med skal. Nu tappar jag förvisso min telefon extremt sällan, men ingen har i alla fall gått sönder sedan jag började med detta. :)

3. Hänglås

Hänglås Professional Droid Medlem

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Tempererat glas använder jag på alla mina telefoner.

4. Fröken Svår

Fröken Svår Baby Droid Medlem

Telefon:
    iPhone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 6
    tempererat glas, är det typ copter displayskydd å invisible shield å va de heter?

5. iterva

iterva -_- Hedersmedlem

MINA ENHETER

Nja alltså dom du nämner tillverkar skärmskydd i plast...Tempered glass = härdat glas.
    Länk 1, Länk 2, Länk 3
    Och här finns en uppsjö av olika modeller av skal.
    Notera att alla ovan nämnda förslag är för vanliga iPhone 6, dvs ej + modellen.

Personligen så har jag använt mycket från Spigen, dom är bra kvalite och bra passform. Dock får man oftast betala ganska mycket extra i svenska butiker för skal och skydd jämnfört med om man beställer från amazon.de

6. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Jo, de tillverkar också skydd i härdat glas.
    Copters Exoglass är ett sådant, och Invisible Shields variant heter Glass och Glass luxe.

Deras andra är mer som en seg plastfilm som skyddar telefonen. Dem går även att ha på luren runtom.
    Det brukar inte se så snyggt ut efter ett tag.

Nu ska jag inte säga för mycket, men deras varianter på tempererade glas är ganska dyra.
    Det finns billiga varianter på te.x Fyndiq och andra lågprisbutiker .

Kör du på ett tempererat glas i den prisklass du tycker passar, den hittat du ett snyggt skall i den prisklass du tycker passar så borde du klara vardagen.

Är det galet stor skillnad i kvalitet så för gärna någon med större erfarenhet på dessa glas säga något.
    Själv har jag bara beställt billiga glas från Kina, och de har alltid fungerat bra.

Att gå på typ en otterbox känns lite overkill.

Last edited: Dec 9, 2015
    Fröken Svår and iterva like this.