Skype??

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by Dedalo83, Jul 21, 2010.

1. Dedalo83

Dedalo83 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns skype till Android? (Samsung Galaxy S). Kanske finns en annan app för att kunna prata med skype via mobil..

2. Jakkin

Jakkin Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Fring tror jag är som skype

3. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Fring är som skype men är tyvärr inte längre skype så att säga. För några dagar sedan fick jag ett mail ifrån dem där de förklarade att skype inte längre tillåter tredjepart att använda deras system då det genererade för mycket datatrafik. Så det går inte att ringa skype-samtal med fring längre :-(

Dock går det fortfarande att ringa fring-till-fring.

4. Dedalo83

MINA ENHETER

Jag provade från Fring (samsung Galaxy S) till Fring (iphone 3G). Stor bug i fring eftersom mikrofonen på Samsung Galaxy S fungerar inte. Många har samma problem över Fring forums.

5. narenback

narenback Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Det finns en skype klient, som skype själva släppte. Jag laddade ner en beta av den och då funkade den bra på min Galaxy i7500, om du inte får det att funka med Fring kanske någon har den sparad.

6. Pazzo

Pazzo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo, men den var riktigt crappy och använde vanliga telefon-nätet istället för WiFi/3G.

7. Perrko

Perrko Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nimbuzz är också en skypeklient. Har dock hittills bara använt den för vanlig textchat, men den verkar funka fint.

8. Benji_9

Benji_9 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Skype med Nimbuzz - SGS

Hallå

Som en tidigare skrev så upplever jag att det inte fungerar med Skype med Nimbuzz - SGS till en Desire med Nimbuzz.

Är detta en hårdvarufel eller bugg?

9. Jobilinx

Jobilinx Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hoppas verkligen att Skype kommer med en officiel version snart. Dom hade en för ett halvår sedan som dom valde att ta bort. Tycker det är dags att lansera en ny!!

10. Dedalo83

MINA ENHETER

Igår uppdaterade dem FRING. Nu fungerar att göra video och audio samtal från Samsung Galaxy S till en annan mobil med FRING, men det är inte samma sak som SKYPE.

11. Benji_9

Benji_9 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag laddade ned fring Idag i testade mot fring på iphone, det var ingen vacker röst, söt ganska fett!

Skype verkar vilja ha en bit av den ekonomiska kakakakan, läste nånstans att dem skulle införa en månatlig avgifter på sin mobil app.

12. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Kan lätt tänka mig att betala en liten slant ifall det är skäligt. Max 99kr/kvartal eller nått åt det hållet, men även det är nog lite för mycket.

13. Benji_9

Benji_9 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Vet inte om det stämmer asså, men hade i såna fall vart bättre om man betalade en engångsavgift anser jag då... Men den blir väl för hög då antar jag så kanske det blir något i din linje.

Den som väntar får se, bara dem skyndar sig! Bor i utlandet och hade vart fint så vänner kunde ringt mig gratis..

14. Jobilinx

Jobilinx Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan tänka mig att dom gör något som Spotify gör. T.ex att man måste minst teckna deras abonemang som kostar 50kr/mån och då får man ringa hur mycket som helst till fasta nummer inom Sverige.

15. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Finns det folk som använder det fasta nätet till annat än ringa nån enstaka butik eller nått? Det är inte värt 50 spänn i månaden. Vore synd om de motiverade ett högre pris med en tjänst de flesta förlorar på.

16. svendolph

svendolph Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns det möjlighet att någon portar Symbian versionen till Android eller går det inte? Kanske är det olagligt=?

17. hackan

hackan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tycker att jag håller mig någorlunda till ämnet, så passar på att fråga.

Är det någon som testat att använda Truphone? Den påstås klara Skype, men jag har inte lyckats logga in på mitt Skype-konto.

18. Dabbi2000

Dabbi2000 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Är helt nöjd med min nya Galaxy och hade stora förväntningar om att kunna använda den som "softphone" dvs. använda VoIP över WiFi för att prata gratis till kompisar som också har Android telefon. Jag är mycket besviken eftersom jag inte hittat någon lösning ännu. Skype finns inte, har provat Nimbus förgäves (kan ju texta men voice telefoni funkerar inte), provat Truphone (kan inte ringa VoIP samtal, annat funkerar) och nu sägs Fring vara bortkopplad från Skype nätet.

Måste säga att jag hade förväntad helt annat med en sån simpel teknik. Kan inte annat än fundera om de stora telefonioperatörerna försökera stänga ner denna utveckling t.ex. genoma att stänga portar i nätkopplingen??

Hoppas Google Voice löser detta, delvis i alla fall - de verkar inte vara VoIP men mycket billigare telefoni dock.

19. Psilion

Psilion Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag använder Sipdroid med pbxes.org och med hjälp av det kan jag ringa till Skype-användare. Dock verkar det inte som man kan ta emot Skype-samtal på så vis, och samtalen är begränsade till tre minuter.
    Så ingen höjdarlösning...jag använder det mest till att kunna svara på samtal till mitt VoIP-abonnemang med Cellip.

20. zidane84

zidane84 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nån som har fått igång Skype till sin Galaxy S än? Det ska ju nu ha släppts till android. Men frågan e ju om det funkar överhuvudtaget till våran mobil än?

Jag får bara upp meddelandet att "din telefon stöds ännu inte" när jag surfar in på http://skype.com/m med min mobil.