SMS problem

Discussion in 'Hero' started by trashed78, Feb 1, 2010.

1. trashed78

trashed78 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

I helgen märkte ja av för första gången att ja missade en hel del sms. En person skickade 4 - 5 sms till mig och jag fick inte dessa sms förenst ja skickade ett sms från min telefon till personen i fråga, då ramlade alla in nästan direkt.

Problemet uppstod när ja skulle ringa ett samtal då hade ja 3G och bra mottagning, när samtalet avslutades hade ja 2G Comviq stod de nog. Skumma är att det oftast går till 2G fast ja ringer personer med 3G

Nu har ja tröttnat på att inte lita på telefonen eller om det är Tele2 som strular men hur ska ja veta om jag missat massa sms tidigare..

Har provat olika radio, rommar osv osv. nu är telefonen helt orginal igen så får ja se om det skiter sig snart igen...

2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Det du beskriver låter som Tele2-problem, jag har haft det med samtliga telefoner jag haft med Tele2. Det verkar som Tele2 tappar bort telefonen och när den hittar den så ramlar alla sms in samtidigt.

I första romen hade Heron problem med sms som försvann men dom dök inte upp alls. 2.73-uppdateringen verkar ha löst det problemet för de flesta. Jag har iaf inte tappat ett enda sms efter jag uppdaterade i september.

3. trashed78

MINA ENHETER

Okej misstänkte det, synd att man får vad man betalar för.

4. Me.B

Me.B Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det du beskriver har jag upplevt med halebop, telia och comviq, är inget operatörs specifikt utan jag har mest vinkat bort det som en trafikstoppning i telemasten typ. Har dock inget med hjälten att göra utan det kan hända med vilken telefon som helst.

5. trashed78

MINA ENHETER

Okej har aldrig vart med om det tidigare, får leva med att det kanske inte försvinner allt för många bara